دبیر برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و ایده پردازی:

معرفی چهار ایده برتر رویداد ملی کارآفرینی گردشگری یزد

دبیر برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و ایده پردازی (استارت آپ) گردشگری در یزد از معرفی چهار ایده برتر این رویداد خبر داد و گفت: این ایده ها شامل بازی گردشگری(triplay)، 'بخر، بپز، بخور'، تور صوتی( virtual tourguide) و برنامه سفر (trip plan) است.

به گزارش یزدی نیوزابوالفضل شرافت  افزود: استارت آپ گردشگری یزد به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی این صنعت در جنوب شرق کشور با شرکت ۱۵۰ کارآفرین و ایده پرداز از استان های مختلف به مدت سه روز با موضوع گردشگری به میزبانی شهر جهانی یزد در باغ دولت آباد برگزار شد.
وی افزود: استارت آپ گردشگری رویدادی آموزشی و تجربی است که در آن گروه‌ های مختلف و ایده ‌پرداز گرد هم می آیند تا ایده ‌های خود را مطرح و پس از تشکیل گروه، آنها را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این استارت آپ، آموزش الفبای کسب و کار و آشنایی با موضوع های ایده ‌پردازی و بوم مدل کسب و کار و فرصت های صنعت گردشگری، ارائه ایده‌ های نوآورانه و اجرایی شدن ایده‌ های کارآفرینان جوان و تبادل اطلاعات بدون محدودیت سنی برای شرکت ‌کنندگان بود.
وی تصریح کرد: در این استارت آپ پس از انتخاب ۱۵ ایده برتر توسط شرکت‌کنندگان، با تشکیل تیم‌ های هفت تا ۱۱نفری، ایده ‌های منتخب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در نهایت چهار ایده برگزیده شد.
به گفته شرافت، حمایت از استارت آپ ها و توانمندی های موجود داخلی نقش موثری در توسعه تکنولوژی و گردشگری دارد و نهادهایی از جمله مراکز رشد، شتاب دهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری می ‌توانند از این استارت آپ ها و ایده ‌های ارائه شده حمایت کنند.
وی افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، شتاب دهنده سندباد و آکادمی کسب و کار تکتا نیز در خصوص تامین امکانات و رفع نیازها از تیم‌ های استارت آپ حمایت می ‌کنند.
کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
با توجه به غنای استان یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
در ۶ ماهه نخست سال ۹۶، ۵۱ هزار و ۸۲۰ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
پارسال، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۱۷ نفر مربوط به ۶ ماهه نخست سال ۹۵ است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته و ۶ماهه نخست سال ۹۶ از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..