راه اندازی بانک اطلاعات شهدای دانشجوی استان یزد

no-thumbs

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی یزد گفت: برای نخستین بار بانک اطلاعات 130 دانشجوی شهید این استان راه اندازی شد و اطلاعات آن در دسترس علاقه مندان به مطالعه فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزسید حسین راسخی افزود: بانک اطلاعات شهدای دانشجو شامل وصایا ، عکس ، خاطره ها ، دل نوشته ها و آثار بر جای مانده از آنهاست که توسط جمعی از دانشجویان و بسیج دانشجویی استان تهیه و تدوین شده است.
وی با بیان اینکه علاقه مندان برای استفاده از بانک اطلاعات شهدا می توانند به بسیج دانشجویی استان مراجعه کنند، ادامه داد: بسیج دانشجویی بر حسب وظیفه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشگاهیان و به خصوص قشر دانشجو وظایف مختلفی به عهده دارد که مهمترین آنها در اختیار گداشتن آثار شهیدان است.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: راه اندازی تیم های شهدا پژوهی، برگزاری سالانه ۳۰ یادواره شهدا در دانشگاه های استان ، دیدار با خانواده شهدا و چاپ کتاب های مختلف در خصوص شهدا از جمله فعالیت های اصلی بسیج دانشجویی است.
به گفته راسخی، اعزام سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ داشجو برای بازدید به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور و برگزاری یادمان ها و یادواره های شهدا در مراکز مختلف آموزش عالی نیز به صورت منظم برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت ۱۰۰ هزار دانشجو دارد که هم اکنون در ۶۰ مرکز آموزش عالی و واحد دانشگاهی در حال تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..