آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی نمونه بارز ولایت‌مداری بود

no-thumbs

محقق موسسه جمع‌آوری آثار علمای اردکان گفت: آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی نمونه بارز ولایت‌مداری بود.

به گزارش یزدی نیوزعلی حمامی  گفت: از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، مردم‌داری وی بود، این شخصیت برجسته در برخورد با مردم بسیار خوش‌رو بوده و با رویی گشاده، لحنی آرام و بسیار مناسب با مردم برخورد می‌کرد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خاتمی در حوزه علم و دانش نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و مورد تأیید بزرگان زمان خود بود، وی همواره کسب علم روز جهان را در برنامه‌های خود گنجانده و از اشرافیت کاملی در این عرصه برخوردار بود به‌طوری‌که تسلط وی بر علوم زمان و پیگیری‌های مجدانه در راستای کسب علم زبانزد و الگویی مناسب برای مردم بود.

محقق موسسه جمع‌آوری آثار علمای شهرستان اردکان ارتباط آیت‌الله خاتمی با امام خمینی (ره) در قبل و بعد از انقلاب سلامی را رابطه‌ای مؤثر و سازنده قلمداد کرد و تصریح کرد: بااینکه شخص آیت‌الله همواره مرجع مردم و موردتوجه گسترده بودند، لحظه‌ای نبود که نظر خود را بر نظر امام خمینی (ره) مقدم بدارند و بارها مشاهده‌شده بود که نظرات خود که با نظر امام تفاوت داشت را بی‌هیچ تردیدی کنار گذاشتند.

حمامی بیان کرد: آیت‌الله خاتمی بر وحدت تأکید بسیار زیادی داشتند و اگر اختلافی بین مردم بود تمام تلاش خود را برای رفع کدورت‌ها به کار می‌گرفتند، بنده شاهد بودم که در همین راستا ارتباطی تنگاتنگ با آیت‌الله اعرافی داشته و با مدیریت و هماهنگی خاص، راهپیمایی‌های اردکان و میبد را به‌صورت دسته‌جمعی برگزار می‌کردند.

وی بیان کرد: آیت‌الله خاتمی در ارتباط و صمیمیتی خاص با جوانان داشته و همیشه در جمع آنان معاشرت می‌کرد به گونه‌ای که جوانان با اشتیاق و شوری خاص به استقبال وی رفته و از معرفتش درس زندگی می‌آموختند، نحوه زندگی این عالم وارسته در حوزه و در بین اقشار مردم موجب شده است طی این سال‌ها همواره یاد و خاطره‌اش در ذهن مردم باقی بماند.

این محقق برجسته افزود: احترام به شخصیت والای آیت‌الله خاتمی نه‌تنها در بین مردم بلکه در بین مقامات کشوری در دادگاه‌ها و ژاندارمری نیز سرایت کرده و آیت‌الله خاتمی همواره از این ارتباط در راستای کمک به مردم و حل گرفتاری‌های آنان بهره می‌بردند، آیت‌الله خاتمی در بین تجار و کسبه بازار نیز از حرمت خاصی برخوردار بود که این حرمت را دست‌آویزی برای حل مسائل مالی مردم قرار داده بود.

حمامی نقش آیت‌الله خاتمی در دفاع مقدس را بسیاری برجسته دانست و تصریح کرد: درست به یاد دارم در سال ابتدایی جنگ که مراجعات مردم جهت حضور در جبهه بسیار کم بود و باوجود خاموشی شهرهای کشور ازجمله اردکان، حضرت آیت‌الله خاتمی شخصاً بر پشت وانت سوار شده و مردم را برای کمک و حضور در جبهه تشویق می‌نمود.

وی ادامه داد: این شخصیت والا باوجود بیماری بسیار زمانی که متوجه شد رهبر معظم انقلاب به جبهه رفتند تاب نیاورد و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت، کاملاً به یاد دارم که حال وی به‌قدری نامساعد بود که باید چند نفر برای ایستادن به وی کمک می‌کردند ولی بااین‌حال کمک به جبهه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تاآخرین‌نفس از اسلام و انقلاب دفاع نمود.

گفتنی است آیت‌الله سیدروح الله خاتمی سرانجام پس از عمری مجاهدت در پنجم آبان ماه ۱۳۶۷ شمسی در بیمارستان شهدای تجریش تهران به لقاءالله پیوست.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..