پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران استان یزد

no-thumbs

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با پرداخت 45 درصد باقی مانده طلب گندمکاران بابت خرید تضمینی محصول گندم در سال 1396، 100 درصد مطالبات کشاورزان استان به حساب آنها واریز شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی حاتمی زاده، در ابرکوه افزود: امسال ۲۲ هزار و ۴۶۷ تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به ارزش ۲۹۰میلیارد ریال خریداری و به مراکز مورد نظر تحویل شد.
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی خرید این محصول راهبردی اظهار کرد: این میزان گندم از ۱۳مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی خریداری شده است.
وی با بیان اینکه امسال بیشترین گندم از شهرستان های ابرکوه و خاتم خریداری شد، یادآور شد: از مجموع گندم خریداری شده ،۱۵هزار و ۷۲۰ تن آن مربوط به ابرکوه است که این شهرستان برای چهارمین سال متوالی رتبه نخست خرید گندم استان را کسب کرد.
حاتمی زاده سطح زیرکشت مزارع گندم استان یزد را ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار ذکر کرد و افزود: با برداشت سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تا چهار تن محصول در هر هکتار در مجموع بیش از ۴۱ هزار تن گندم در استان تولید شده است.
این کارشناس ارشد سازمان کشاورزی استان تاکید کرد: از ۱۱۸هزار هکتار اراضی حاصلخیز که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، ۳۶ هزار هکتار آن مربوط به کاشت گیاهان زراعی است که از این میزان ۵۲۳ هزار تن محصولات تولید می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..