رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد خبر داد:

شناسایی ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در یزد

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد از شناسایی 100 هزار بیمار مبتلا به دیابت در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا آقایی میبدی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه هم‌زمان با فرارسیدن هفته‌ دیابت، برنامه‌های ویژه‌ای به‌منظور آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شهروندان انجام می‌شود، گفت: ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه هفته‌ ملی مبارزه با دیابت نام‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌های مدونی نیز با کمک شهرداری و سازمان‌های ورزشی در هفته ملی دیابت در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: ارائه خدمات مطلوب درمانی اتوبوس دیابت در یزد، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی با عنوان مدرسه و دیابت، همایش بانوی سالم؛ خانواده سالم، دوچرخه‌سواری و ورزش در پارک‌ها، برنامه نشاط و دیابت، بازدید دانش آموزان دختر از مرکز دیابت و بازآموزی ویژه پزشکان ازجمله برنامه‌های هفته دیابت در استان است.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با تأکید بر اینکه برگزاری هفته ملی دیابت باهدف اطلاع‌رسانی بیشتر این بیماری به مردم و کنترل آن برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره غذایی سالم پود با محوریت فست فود؛ اما سالم و همچنین جشنواره غلبه بر دیابت نیز در راستای غلبه بر دیابت و پیشگیری از آن در استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طول هفته پزشکان در قالب برنامه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، مشاوره و غربالگری رایگان آماده خدمات‌دهی به شهروندان هستند.

آقایی با اعلام این خبر که حدود ۱۰۰ هزار نفر در استان دارای دیابت شناخت شده هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار جهانی ۵۰ درصد دیابتی‌ها شناخته‌نشده و فاقد علامت خاصی هستند؛ اما بر اساس نظر متخصصین این آمار در استان یزد ۲۰ الی ۳۰ درصد است که این کاهش آمار به علت افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات مطلوب است.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با تأکید بر ضرورت توجه مسئولین به بیماری دیابت، عنوان کرد: دیابت به‌نوبه خود دارای اهمیت فرهنگی، اجتماعی و سلامتی است و باید موردتوجه قرار گیرد؛ چنانچه در استانی که ۱۰۰ هزار نفر آن‌ها دارای از دیابت رنج می‌برند، توجه ویژه مسئولین در راستای کاهش این بیماری را می‌طلبد که با برنامه‌های مدون و پیشرفته می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: آموزش و پروش در این راستا بسیار ما را در کاهش این بیماری یاری‌گر بوده است؛ چنانچه طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در استان ادامه خواهد یافت؛ همچنین مردم نسبت به دیابت به‌ویژه دیابت بارداری توجه شایانی داشته باشند؛ چراکه متأسفانه آمار دیابت بارداری در استان یزد در حال افزایش است.

بخش نظردهی بسته شده است..