یک گام تا تحقق آرزوی دیرینه‌ مردم محروم بهاباد

no-thumbs

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به پایان عملیات گازرسانی به شهرستان محروم بهاباد، از جریان یافتن گاز طبیعی در این خطوط در چند هفته آینده خبر داد و گفت: تا پایان امسال 87 روستای دیگر استان نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوز«منوچهر فلاح»  از بهرمندی ۹۶ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ شهر و ۳۳۴ روستای استان یزد در سال جاری از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تنها شهر بهاباد تاکنون از نعمت گاز محروم مانده است .

وی در همین رابطه اظهار کرد: البته هم‌اکنون عملیات خط انتقال گاز به بهاباد پایان یافته و تنها مرحله اتصال گاز به این شهر باقی مانده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری این شهر نیز از نعمت گاز برخوردار شود .

مدیر عامل شرکت گاز استان در مورد روستاهای محروم از نعمت گاز استان نیز گفت: ۷۸ درصد جمعیت روستایی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۲۰۸ روستای دیگر همچنان محروم از نعمت گاز هستند .

وی از گازرسانی به ۸۷ روستای استان تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: عملیات گازرسانی به چهار هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی در دست اقدام است و با سرعتی قابل قبول تا پایان امسال این روستاها نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد .

فلاح ادامه داد: عملیات گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی در اولویت برنامه‌های شرکت گاز استان است و انتظار می‌رود گازرسانی به این مناطق هر چه سریعتر انجام شود.

وی همچنین از گازرسانی به بیش از شش هزار واحد صنعتی استان تاکنون خبر داد و گفت: صنایع پویا و فعال استان  مثل نیروگاه‌ها، کارخانجات کاشی و فولاد، کوره‌های آجرپزی و همچنین گلخانه‌ها و سایر صنایع عمده و جزئی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند .

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: حمایت از صنعتگران و کمک به توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در استان از مهم‌ترین اهدافی است که شرکت گاز در این زمینه دنبال می‌کند و در همین راستان نیز تاکنون شش هزار و ۳۷۴ واحد صنعتی شامل یک‌هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی عمده و پنج هزار و ۲۰۱ واحد صنعتی جزء به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی در مورد گازرسانی به واحدهای گلخانه‌ای استان نیز اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۷۸۶ گلخانه‌ی کشاورزی و همچنین ۲۶۹ کوره آجرپزی نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که با این اقدام گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان جایگزین سوخت‌های آلاینده فسیلی شده است.

این مسئول از کاهش ۴۹ میلیون لیتری فرآورده نفتی در صنایع و واحدهای تولیدی استان با جایگزینی گاز طبیعی خبر داد و گفت: استان یزد از این لحاظ در سال گذشته جایگاه نخست جایگزینی سوخت گاز طبیعی در صنایع را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

فلاح در پایان یادآور شد: تاکنون ۴۸ جایگاه CNG در استان به بهره‌برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان از تناسب خوبی برخوردار است.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..