سخنی با آقای زمانی قمی، استاندار جدید یزد

 


بافق، بی مهری بسیار دیده است، بارانی باید برای سبزی بنیادش

به عنوان یک شهروند بافقی، خواستم با نوشته ای کوتاه، قدری شهرم را بی واسطه به استاندار جدید معرفی کنم، چراکه بیان مسئولان، بیشتر همراه با ترس، مصلحت اندیشی های منفعت طلبانه و ارادت ها و محبت های نا خالصانه و….ارائه میشود. اما از زبان یک شهروند عادی، شنیدن، بی شیله و پیله و بدون چشمداشت  یا ترس است. "نه دارم که بترسم می ستانند، نه می خواهم که طمع کنم می دهند" (ابوذر غفاری)
بافق دیاری ست غنی، سرشار از ثروت و صدالبته در معرض چشمان و دستان ناپاک فرصت طلبان. از سالهای گذشته و دور، ما همواره بی مهری های مرکز نشینان را دیده ایم که به بافق به چشم فرزند ناتنی نگاه می کرده اند. در بافق شرکتی بزرگ وجود دارد که قریب به ۴۰ سال است آرامش و آسایش را از شهر برده. بسیاری از خرده فرهنگ های ناهنجار از قبیل زیرآب زنی ها و بدگویی هایی  که به بافقی جماعت؛ نسبت میدهند از برکت حضور پولهای کلان این شرکت است که به قول معروف، تراز مردم آن را از هم پاشیده است. نکته جالب اینکه بسیاری از مسئولان اقتصادی ان شرکت، در طی سالها از بومی و غیربومی، خود نیز در گسترش این ناهنجاری فرهنگی بسیار تلاش کرده اند، چرا که از قدیم گفته‌اند:" تفرقه بینداز و حکومت کن"
اما دریای دل پاک و بی آلایش کویریان بافقی به هیچ وجه چنین نیست. آنها مردمانی هستند صادق، صبور،  مهمان نواز و متحد. اما چه توان کرد که اغلب، رسانه‌ها  در اختیار همان کسانی است که تخم تفرقه می افکنند  وبر آتشی که ازاختلاف، برپا میکنند، بره کباب شده می خورند. از همین رو ما اغلب، مسئولان غیربومی داریم و بزرگان استان احساس میکنند ما مدیران بومی خود را تخریب می کنیم، حاشا و کلا که چنین نیست، آنان که مدیران بومی را تخریب میکنند، مزدوران بی مزد و منت ناآگاه همان تفرقه افکنانند و از پشت پرده بازی، بی خبرند. لذا از شما خواستاریم، در انتخاب مدیران ، چه در مرکز و چه در شهر بافق، به بومی های این شهر، بهای بیشتری بدهید و گوش به سخنان نمامان تفرقه افکن، ندهید. هر کس امروز از تفرقه در یک شهر، یا شهرهای مجاور سخنی بر زبان می راند، بدانید که آگاهانه یا ناآگاهانه به ریشه وحدت کشور ایران، تیشه می زند.
نگته دیگر اینکه گرچه شما، به گواهی فعالیت های قبلی تان، اصلاح طلب هستید و بافق، بیشترین رای را به نامزد مقابل رئیس جمهور داده است، اما گمان نکنید که مردم بافق، حق و صداقت را از ناحق و دروغ تشخیص نمیدهند. اگر آرای فرد اصولگرا در بافق بالاتر بوده، آن را به حساب ضعف فعالیت و عدم صداقت در گفتار و اعمال برخی اصلاح طلبان از یکطرف، و حمایت برخی از مسوولان صاحب منابع مالی بظاهر! اصلاح طلب از نامزد اصولگرای ریاست جمهوری و همینطور تلاش پشت پرده شان در عدم راهیابی حتی، یک عضو اصلاح طلب در شورای شهر بافق، از طرف دیگر، بگذارید.  
مردم بافق، منتظر احیای صنایع مادر اقتصادی در شهرشان هستند ، همانگونه که شما در استان مرکزی، موفق عمل کرده اید. گندله و فولاد بافق، می تواند ایرالکو و یا هپکو دیگری باشد که به دست شما احیا میشود. منتظر بارانی هستیم که بنیاد شهرمان را سبز نماید .
و هزاران حرف نگفته دیگر….

سید امین رضوی

بخش نظردهی بسته شده است..