۱۱ باب مدرسه، تحویل آموزش و پرورش یزد شد

no-thumbs

مدیر کل آموزش و پرورش یزد از افتتاح 128 کلاس درس در قالب 11 باب مدرسه، اول مهرماه در سطح این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز،احمد شیرزاد هزینه بهره برداری از این مدارس را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخشی از هزینه این مدارس توسط خیرین استان تامین شده است.
وی با بیان اینکه خیرین استان در امر مدرسه سازی در کشور پیشتاز هستند اظهار کرد: یک سوم فضاهای آموزشی استان یا تمام خیری است و یا بخشی از آن توسط خیرین ساخته شده است.
تعداد خیرین مدرسه ساز استان یزد ۲ هزار و یکصد نفر است که ۲۵۰ نفر آنها بانوان هستند، این استان به لحاظ ساخت مدرسه و جذب خیر رتبه نخست کشور را داراست.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد در ادامه از ورود حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز به مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال تحصیلی گذشته، ۵.۸ درصد افزایش دارد.
شیرزاد گفت: برنامه ریزی شده تا دانش آموزان با شور و نشاط سال تحصیلی خود را آغاز کنند که امیدواریم همچون سنوات گذشته امسال هم شاهد موفقیت های دانش آموزان استان در عرصه های مختلف باشیم.
امروز جشن غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی) و شکوفه ها (دانش آموزان کلاس اول ابتدایی) در مدارس استان یزد برگزار شد و حدود ۲۵ هزار و ۱۸۳ دانش آموز کلاس اولی و ۱۸ هزار و ۷۰۳ هزار نوآموز پیش دبستانی، نخستین بهار تعلیم و تربیت خود را با حضور در مدرسه آغاز کردند.
تعداد فرهنگیان استان یزد ۱۶ هزار نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..