فیلم سینمایی”پنج”، پیک جهانی است بر شناخت هر چه بیشتر یزد

به گزارش یزدی نیوزتهیه کننده فیلم "پنج" در مورد لزوم معرفی ویژگی های اقلیمی و فرهنگی شهر یزد در نقاط مختلف جهان گفت: تیتر خبری ثبت جهانی شهر یزد در رسانه ها موجی از شادمانی برای بسیاری به همراه داشته است.

سیدمجتبی حسینی در جلسه ای که به منظور بررسی رونمایی از پوستر فیلم "پنج" در کارگاه ترمه و دارایی بافی خجسته یزد تشکیل شده بود گفت:این اتفاق ارزشمند که به سبب نگهداری و رسیدگی به بافت معماری تاریخی و بی نظیر دومین شهر خشتی جهان محقق گردیده در صورتی می تواند کارکرد موثر و مفیدی داشته باشد که در قالب آثار فرهنگی و هنری توجه جهانیان را به ویژگی های منحصر به فرد خود جلب کند.

 حسینی گفت:  فیلم مستند داستانی "پنج" تلاش نموده با نگاهی مثبت، اصالت و فرهنگ اسلامی و ایرانی را به تصویر بکشد و خوشبختانه در مدتی کوتاه موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

وی ادامه داد:این اثر سینمایی که به تمامی در بافت تاریخی شهر یزد فیلمبرداری شده، در طی سه ماه، تا کنون در شانزده فستیوال بین المللی مورد پذیرش قرار گرفته و جوایزی را به عنوان بهترین فیلم بدست آورده است. یوراسیای روسیه، کانسپشن شیلی، میامی آمریکا، اونیروس ایتالیا، پلانت اسپانیا، زلاتنای رومانی، کلکته هندوستان، مونته ویدئوی اوروگوئه و… از جمله فستیوال هایی هستند که جلوه ی زیبایی های معماری، صنایع دستی، جاذبه های گردشگری و عظمت آیین های سنتی و مذهبی یزد را به چشم دیده و مورد تحسین قرار داده اند.

این کارگردان یزدی در باره ی مشکلات پیش رو گفت: تولید فیلم "پنج" به علت بی مهری و کم توجهی مسئولین استانی، سه سال به طول انجامیده و سرانجام به صورت مستقل و با سرمایه ی شخصی آماده ی نمایش و عرضه در عرصه های بین المللی گردیده است.

 او گفت: امیدواریم  فیلم سینمایی "پنج" کماکان به راهش ادامه داده و به موفقیت های جهانی بیشتری دست یابد. در نتیجه این اثر هنری با نمایش تصاویر زیبایی های فرهنگی و معماری یزد می تواند توجه گردشگران را بیش از پیش به بافت تاریخی شهر یزد که تنها بافت شهری ثبت شده در سازمان یونسکو در ایران محسوب می شود جلب کند.

در پایان جلسه رضا آقایی، مشاور پخش فیلم اذعان داشت: هنوز انتظارمان از مسئولین استانی به قوت خود باقیست تا با حمایت از این اثر فاخر، زمینه را برای ارائه و نمایش هر چه بیشتر این فیلم در سراسر جهان فراهم آورند.

وی گفت: حمایتی که منجر به معرفی هر چه بیشتر جهان شهر یزد در گوشه و کنار جهان شود همچنین بستری بر ادامه فعالیت یک فیلمساز بومی گردد که توانسته در عرصه های بین المللی با نگاهی به دور از سیاه نمایی، خوش بدرخشد.

بخش نظردهی بسته شده است..