هشدار یک مسئول:

بحران آب در یزد جدی است

بحران آب جدی است و آنچه اهمیت آن را در استان یزد بیشتر می‌کند، مشکلات تامین آب مناطق روستایی است، چنان که در حال حاضر 330 روستا در استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون بهره‌برداری شرکت آبفار استان یزد به دنبال قطع آب مدارس یکی از روستاهای شهرستان تفت، از جدی بودن بحران آب و لزوم برخورد قانونی با استفاده‌های غیر مجاز خبر داد .

«سیدهادی موسوی» در پاسخ به انتقاد برخی کانال‌های خبری استان در مورد قطع آب مدارس روستای نصرآباد از توابع شهرستان تفت، گفت : بحران آب جدی است و آنچه اهمیت آن را در استان یزد بیشتر می‌کند، مشکلات تامین آب مناطق روستایی است، چنان که در حال حاضر ۳۳۰ روستا در استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند و بیشتر این روستاها نیز در شهرستان تفت قرار دارند .

وی افزود :پرداخت به موقع قبوض از مصادیق و راهکارهای مدیریت مصرف است و نداشتن کنتور و استفاده از آب غیرمجاز، غیرقانونی بوده و بر اساس قانون، شرکت آبفار مجاز به برخورد است.

این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی نه تنها با مدارس، بلکه با کلیه اماکن دولتی، عمومی و فضای سبز که کنتور نداشته باشند و به تعهدات خود عمل نکنند، برخورد می‌کند .

موسوی در پایان اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و با کمک فرمانداری شهرستان تفت، مدارس روستای نصرآباد که با قطع آب مواجه شده‌اند در حال اقدام جهت پرداخت قبوض یا خرید کنتور هستند که پس از آن، مشکل آّب آنها رفع خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..