یک مقام مسئول خبر داد:

افزایش آمار فوت مادران در یزد!

رئیس مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از زنان تبعه خارجی در منزل زایمان می‌کنند، گفت: این اقدام آمار مرگ‌ومیر زنان در استان یزد را افزایش داده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع بهداشت و درمان در استان یزد به نحوی از حضور اتباع خارجی تاثیر گرفته به نحوی که در شیوع برخی بیماری‌ها یا حتی افزایش آمار و مرگ‌ومیر اثرگذار بوده اند.

وی، یکی از مصداق‌های این موضوع را افزایش مرگ و میر مادران در حین یا بعد از زایمان در استان یزد دانست و افزود: اغلب زنان تبعه خارجی که اکثر آنها را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، تمایلی به حضور در بیمارستان برای زایمان ندارند.

معاونی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: زایمان در منزل در موارد بسیاری منجر به فوت زنان باردار می‌شود و این امر آمار مرگ و میر زنان و مادران را در استان یزد افزایش داده است.

وی، علت تمایل به زایمان در منزل را گران بودن هزینه های بیمارستانی برای آنها دانست و گفت: البته این موضوع تقریبا حل شده و افرادی که حضور آنها در کشور ما مجاز باشد، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و در این صورت دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست.

لطفی ادامه داد: در مورد برخی بیماری‌های واگیردار نیز چنین شرایطی را داریم به نحوی که برخی بیماری‌ها ریشه کن شده اما تردد اتباع خارجی سبب شده همچنان مواردی از بیماری‌هایی نظیر سل، مالاریا، فلج اطفال و … را شاهد باشیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..