ثبت ملی نخلستان های بافق

نخلستان های روستای باقرآباد،حاجی آباد،صادق آباد و صدر آباد در حال ثبت در فهرست آثار ملی کشورمی باشند.

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق از ثبت ملی ۴نخلستان در این شهرستان خبر داد وگفت:نخلستان های روستای باقرآباد،حاجی آباد،صادق آباد و صدر آباد در حال ثبت در فهرست آثار ملی کشورمی باشند.

لیلی رنجبر با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده جهت تهیه ثبت این پرونده بالغ بر ۴۰میلیون ریال می باشد افزود:این مبلغ با پیگیری های انجام شده از طریق بخشداری و دهیاری روستاها تامین شده است.

وی گفت: این پرونده تهیه و در واحد ثبت آثار در استان یزد در انتظار جلسه دفاع جهت ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق اشاره کرد:با ثبت این نخلستان ها در شهرستان،از کشاورزان انتظار می رود که در جهت جذب توریست،گردشگر و حفظ و حراست این نخلستان ها کوشا باشند.

رنجبر با بیان اینکه این نخلستان ها حدود ۲ هزار هکتار وسعت دارد گفت:این نخلستان ها در استان یزد به عنوان یک مزیت منطقه ای فوق العاده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار جاذبه های بافق بحث نخلستان ها،الیاف و صنایع تولیدی آن یک برند محسوب می شود افزود:این موضوع یک نقطه قوت در بحث معرفی شهرستان و توسعه صنعت گردشگری می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق اشاره کرد:خرمای بافق از دیرباز معروف بوده و گونه های بسیار مرغوبی داشته است.

رنجبر به ۵۲اثرثبت شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت:۱۱اثر ازاین تعداد نسبت به یکسال اخیر افزایش داشته و ۴۵پرونده منقول و غیرمنقول در این شهرستان ثبت شده که با برگزاری جلسه دفاع و اختصاص شماره به برخی آثار،این تعداد به ۹۵ اثر نیز می رسد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..