فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در یزد نهادینه شود

no-thumbs

دواج

به گزارش یزدی نیوز فرماندار یزد با تاکید بر اینکه لازم است از ظرفیت خیران برای رفع مشکلات ازدواج جوانان استفاده شود، گفت: فرهنگ ازدواج آسان و پایدار باید نهادینه شود.

 مصطفی سالاری  در نشست هماهنگی برگزاری همایش خیرین ازدواج یزد، با اشاره به سابقه دیرینه حضور و مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در امورات مختلف اظهار داشت: خیرین بدون هیچ چشم داشتی و تنها برای رضایت خداوند متعال و برای اعتلای ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف وارد عرصه فعالیت شده‌اند که در این بین نقش خیرین یزدی در ایجاد مساجد، تکایا، مراکز فرهنگی، آموزشی و ورزشی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه با مهم دانستن موضوع ازدواج در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی توانمند دولت در حل و فصل مسائل اجرایی می‌توانند در موضوع ترویج ازدواج آسان نقش بسزایی داشته باشند.

فرماندار یزد خواستار ساماندهی و منسجم شدن فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه ازدواج شد و افزود: از گذشته تا‌کنون توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد اقداماتی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج انجام شده که قطعاً با تشکیل انجمن خیرین در این حوزه می‌توان مسیر را برای اجرای اقدامات تأثیرگذار فراهم نمود.

وی با اشاره به اقدام خیر نیک‌اندیش "دکتر جوادی" در احداث ساختمان‌های خیری در روستای محمد آباد یزد برای سکونت جوانانی که ازدواج کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروزه اشتغال و مسکن از مهمترین معیارهای لازم برای ازدواج جوانان است که می‌توان از کمک خیرین در این زمینه‌ها نیز بهره‌مند شد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..