نماینده مردم اردکان در مجلس:

تامین اجتماعی نیازمند خانه‌تکانی است

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه تامین اجتماعی نیازمند خانه‌تکانی است، گفت: جمعیت سالمندی یزد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در آئین افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال دارد، ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی‌های خورشیدی دارا است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت توسعه نیروگاه‌‌های خورشیدی و انرژی‌های پاک، گفت: استان یزد ظرفیت استقرار نیروگاه‌های مختلف خورشیدی را دارا است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی صرفه اقتصادی بالایی به دنبال دارد، عنوان کرد: علاوه بر صرفه اقتصادی، توسعه این نیروگاه‌ها در ارتباط با مباحث زیست محیطی هم برای یزد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به نقش تامین اجتماعی در حکم‌فرمانی مطلوب اشاره کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی علی رغم دستاوردهای بسیار خوبی که داشته، خدمات مورد انتظار را به صورت مطلوب ارائه نمی‌کند به همین دلیل این نهاد نیازمند یک خانه تکانی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی میانگین جمعیت سالمندی در ایران را هشت و سه دهم درصد دانست و خاطرنشان کرد: در استان یزد این رقم ۹ و سه دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

تابش تصریح کرد: افزایش جمعیت سالمندان وظیفه سنگینی بر دوش تمام نهادها و جامعه قرار می‌دهد و ارائه خدمات و رسیدگی به آنها باید با همکاری خانواده‌ها و دولت انجام شود.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..