رئیس کارگروه صنعت کمیسیون صنعت و معدن مجلس:

استان یزد چند برند در دنیا معرفی کند

no-thumbs

رئیس کارگروه صنعت کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی یک اصل و از محورهای مهم برنامه ششم توسعه کشور است و یزد به عنوان یک استان صنعتی باید برای پایداری و ماندگاری چند برند شناخته شده به دنیا معرفی کند.

به گزارش یزدی نیوزولی ملکی در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، برنامه ششم توسعه را از برنامه هایی دانست که بیشترین وقت مجلس را به خود اختصاص داد و گفت: انتظار این است که دولت نسبت به ابلاغ و اجرایی شدن برنامه ششم توسعه اقدام کند.
وی افزود: در این برنامه مشوق هایی برای توسعه اقتصادی وجود دارد و هدف آن این است که در هر سال به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم و این هدف تنها با ارتباط و تعامل با کشورهای جهان محقق می شود و نباید دور کشور دیوار کشید.
رئیس کارگروه صنعت مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد عده ای تنگ نظر به قرارداد با توتال اظهار کرد: زمانی که با توتال قرارداد بستیم چین و فرانسه را درگیر کردیم و به واسطه منافع خودشان هم که شده این کشورها که حق رأی دارند، ناگریزند از ایران حمایت کنند.
ملکی درباره بخش هایی از برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه برای دولت تکالیفی همچون تشکیل شورای معادن در استانها، پوشش حمایتی از مجموعه های معدنی از سوی سازمان های حمایتی و اعلام فهرست اولویت های صنعتی با محوریت معادن و نیز افزایش سهم بخش معدن در پرداخت های بانکی دیده شده است.
این مسئول تصریح کرد: قطعا بیش از همه مسئولان نظر و دید رهبر معظم انقلاب به رفع مشکلات کشور است و هیچ تردیدی وجود ندارد که رفع این مشکلات تنها با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
رئیس کارگروه صنعت مجلس خاطرنشان کرد: نظریه پردازی در کشور ما زیاد است و هر کسی خود را در همه زمینه ها صاحب نظر دانسته و اظهار نظر می کند در حالی که در کشورهای پیشرفته چنین چیزی وجود ندارد.
ملکی برندسازی را یکی دیگر از اهداف برنامه ششم توسعه کشور دانست و افزود: لازم است که صنعتگران و تولید کنندگان به برندسازی توجه ویژه ای داشته باشند و به این وسیله زمینه توسعه هرچه بیشتر اقتصاد کشور را فراهم کند.
در این آیین از صنعتگران و معدنکاران برتر و پیشکسوتان استان با حضور قائم وزیر صنعت، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، استاندار یزد و نماینده یزد و اشکذر در مجلس تجلیل شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..