وضعیت طلاق درمهریز روندی رو به رشددارد

no-thumbs

ئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: وضعیت طلاق در این شهرستان روندی رو به رشد دارد است و علت اصلی آن اعتیاد، نداشتن مهارت های زندگی و مداخله اطرافیان در زندگی زوج هاست.

به گزارش یزدی نیوز؛علیرضا علیزاده در نشست با خبرنگاران مهریز بدون اعلام آمار طلاق در شهرستان مهریز افزود: برای کاهش طلاق برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج و همچنین ارائه مشاوره به زوج های جوان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی قبل از ازدواج که توسط مرکز اوژانس اجتماعی مهریز با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی مرتبط و همسو با بهزیستی انجام گرفته حدود ۴۲ درصد درخواست های طلاق به سازش ختم شده است.
علیزاد، اعتیاد و مهاجرت را ۲ آسیب جدی در شهرستان مهریز عنوان کرد گفت: آمار بالای افراد معتاد به مواد مخدر؛ مشکلات معیشتی خانواده ها و افزایش مهاجرت به این شهرستان که دارای آب و هوای و بازار کارمناسب است از آسیب های مهم محسوب می شود.
این مسئول به اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ معلول در مهریز زندگی می کنند از زیر پوشش قرار گرفتن اکثر آنها و دریافت مستمری در چارچوب مقررات در طول سال خبر داد.
علیزاده گفت: ۴۹ موسسه غیردولتی همسو با فعالیت های بهزیستی با ۱۵۳ نفر عضو در طول سال زیر نظر این اداره خدمات رسانی می کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..