امام جمعه یزد :

اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای در این است که دانشجویان درآن ذوالفنون باشند

امام جمعه یزد در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای یزد که همزمان با ارتقاء مرکز این دانشگاه انجام شده بود ضمن عرض تشکر از مسئولین دانشگاه، حساسیت دانشگاه فنی و حرفه ای را تربیت دانشجویانی ذوالفنون دانست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت ا.. ناصری امام جمعه یزد در این دیدار اظهار داشت: پیشرفت کنونی دنیا مرهون کار و تلاش علمی بوده است و مزیت دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در این است که خواندن، توام با عمل و کسب تجربه است و نتیجه آن تولید علم و تولید کار است یعنی رسیدن به اقتصاد مقاومتی و حل مشکل بیکاری و این مسئله قابل تمجید و قدردانی است.

امام جمعه یزد با اشاره به دستورات صریح قرآن کریم در خصوص اهمیت تفکر و تامل بیان کرد : دانشجو باید در دانشگاه به گونه ای تربیت شود که همزمان با کسب علم و تجربه، بصورت عمقی،  تفکر و تامل داشته باشد، جستجو و عیب یابی کند  و به دنبال کسب روش ها و فرمول های صحیح تر و کامل تر باشد.

وی افزود : حساسیت و اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای در پرورش دانشجویانی ذوالفنون است که این مهم از طریق تفکر و تامل توسط دانشجو در کسب علم صورت می پذیرد.

آیت ا.. ناصری تصریح کرد : می بایست تخصص و تعهد در کنار یکدیگر آموزش داده شود و در این صورت است که می توان در عرصه بین الملل، کالا و علم ایرانی را عرضه کرد.

در ابتدای این جلسه آقای دکتر میر فخرالدینی ضمن عرض تشکر ویژه از آیت ا.. ناصری به پاس توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای گفت :  با تلاش صورت گرفته مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد توانست در سال ۹۶ ارتقاء مرتبه داشته و کمترین برآیند آن توسعه چارت سازمانی دانشگاه است.

میرفخرالدینی  با اشاره به توسعه فضا ها و امکانات رفاهی و آموزشی در سال ۹۵ تصریح کرد : در سال های اخیر دانشگاه فنی و حرفه ای افزایش پذیرش دانشجو داشته است و  پیش بینی ها از ادامه این روند در سال تحصیل جدید نیز خبر می دهد که البته در کنار این افزایش  پذیرش دانشجو، به توسعه امکانات و فضاهای آموزشی، رفاهی و ورزشی نیز توجه  شده و در سال گذشته با افتتاح چندین پروژه فرهنگی، ورزشی و تجهیز امکانات خوابگاهی توانستیم گامی موثری برداشته باشیم .  

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره  به جذب حمایت شصت میلیارد ریالی توسط خیرین استان گفت : در سال گذشته با جذب این حمایت و بودجه های مالی تامین شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای توانستیم به آموزشکده های مناطق محروم استان  نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم. 

ایشان در ادامه  در خصوص برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی، کسب مقام های مختلف دررقابت های کشوری و دیگر فعالیتها و کارهای انجام شده در سال گذشته  مطالبی را بیان نمود. 

بخش نظردهی بسته شده است..