محصولات استان یزد و بازار تحت کنترل است

no-thumbs

مدیر کل استاندارد یزد گفت:محصولات و خدمات استان به طور مستمر مورد بازرسی،نمونه برداری و آزمون قرار گرفته ودر حد امکانات و توان، همه چیز تحت کنترل است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی در نشست تخصصی و هفتگی کمیته علایم، کنترل کالا وخدمات استان افزود: در نخستین ماه سال جاری ۹۵ فقره بازرسی فنی از شرکت های تولیدی انجام شد که ۲۲فقره در حوزه صنایع غذایی،۶فقره صنایع نساجی ،۲۰ فقره صنایع بسته بندی،۱۸فقره صنایع شیمایی،۱فقره صنایع مهندسی پزشکی،۲۳ فقره صنایع ساختمانی ،۴ فقره صنایع انرژی ایمنی و سلامت و یک فقره صنایع مکانیک و فلز شناسی انجام شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا ۱۵۷ عدد نمونه از خط تولید و انبارهای واحدهای صنایع مذکور برداشته شده که ۷۸ نمونه مربوط به صنایع غذایی،۴نمونه صنایع نساجی،۳۵ نمونه صنایع بسته بندی،۱۰ نمونه صنایع شیمیایی، ۲ نمونه صنایع مهندسی پزشکی،۲۳ نمونه صنایع ساختمانی،۴نمونه صنایع ایمنی سلامت و انرژی می باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: نمونه های اخذ شده به منظور اطمینان از استمرار کیفیت محصولات واحد های تولیدی ،جهت آزمون به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ارسال شده ضمن اینکه این آمار جدا از نمونه های اخذ شده از مراکز عرضه و فروش از سطح بازار استان می باشد.
مدیر کل اداره استاندارد یزد گفت: پس از دریافت و رویت گزارش ها و نتایج آزمون محصولات نمونه برداری شده در صورت مغایرت کیفیت با استاندارد های مربوطه،طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به واحد های مربوطه تذکر،اخطار ودر صورت لزوم نسبت به جمع آوری کالاهای مغایر با استاندارد از سطح بازار عرضه و فروش ،توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد اقدام خواهد شد.
ماجدی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد ها)،ارتقائ سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار و اعتماد سازی و توجه جامعه به کیفیت قابل قبول می باشد ضمن اینکه بازرسی و نمونه برداری از سطح بازار و واحد های تولیدی به صورت ادواری ،تصادفی و بدون اطلاع قبلی صورت می پذیرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..