ساخت و تجهیز۱۶۷ مرکز خدمات دهی حوزه سلامت دریزد

no-thumbs

مدیرگروه گسترش شبکه‌های بهداشتی٬ درمانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و درمان، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی یزد،167 مرکز خدمات دهی در حوزه سلامت در استان در دست ساخت و تجهیز قراردارد .

به گزارش یزدی نیوزاحمد جعفری روز شنبه در نشست هماهنگی ساخت فضاهای بهداشتی بخش خرانق با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان افزود: ایجاد این مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در بخش‌های مختلف استان یزد آغاز شده و در دست ساخت است.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری ساخت این مراکز به‌صورت مشارکت ۵۰ درصدی وزارت بهداشت و ۵۰ درصد از طریق اعتبارات استانی، شهرستانی و خیری انجام می شود.
جعفری تصریح کرد: در ۲ سال اخیر فعالیت چشمگیری از سوی دولت در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته که طرح تحول سلامت نماد این اقدامات است.
فرماندار اردکان هم با بیان به این‌که در دولت تدبیر و امید ساخت خانه‌ها و مراکز بهداشت و درمانگاه‌ها در روستاها تحویل یافته؛ شرط ماندگاری جمعیت در روستاها را ایجاد اشتغال٬ و بهبود وضعیت بهداشت و آموزش و پرورش دانست و افزود: از ظرفیت کمک های خیران می‌توان برای توسعه مناطق کم‌تر توسعه‌یافته استفاده کرد.
هادی مقیمی گفت: ساخت خانه بهداشت در ساغند از توابع بخش خرانق با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به فرسودگی خانه بهداشت خرانق٬ با کمک فرمانداری و دانشگاه٬ ساخت مرکز بهداشت خرانق٬ خانه پزشک و سرایدار آغاز می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان نیز در این جلسه با بیان ساخت، تعمیر و نوسازی مراکز بهداشتی با عمر بالای ۲۵ سال، گفت: در شهرستان اردکان ۱۷ مرکز در برنامه‌ریزی وزارتخانه قرار گرفته است.
سید محمد پورهاشمی افزود: از این تعداد مراکز ۱۳ مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و ۴ مرکز نیز بزودی وارد مرحله مناقصه و شروع به ساخت خواهد شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..