تکمیل آسفالت جاده یزد – بافق با تخصیص ۶۵ میلیارد

no-thumbs

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت 30کیلومتر باقی مانده از محور بافق یزد با اختصاص اعتباری بیش از 65میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان با بیان اینکه این محور به خاطر حمل مواد معدنی، پیوسته زیر بار ترافیک خودروهای سنگین قرار دارد اظهار داشت: متوسط تردد در این مسیر روزانه یکهزار و ۹۴۰ دستگاه خودروی سنگین است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد افزود : ۵۰ درصد از تردد در این محور توسط ماشین آلات سنگین صورت می گیرد که موجب خرابی آسفالت شده و در آینده هم این مشکل وجود خواهد داشت.
صادقیان با اشاره به اینکه اجرای روکش محور یزد- بافق در دستور کار اداره کل متبوع قرار دارد تصریح کرد: با توجه به نوع خرابی که در این محور ایجاد شده از آسفالت الیافی برای مسلح کردن آسفالت استفاده می شود.
وی، این جاده را پر تردد و از طرح های اولویت دار استان یزد برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تزریق به موقع اعتبار این محور مهم و حیاتی هر چه زود تر تکمیل و به بهره برداری برسد.
صادقیان افزود: برای اتمام و بهره برداری از این محور اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر لازم است که پیگیر اختصاص و تامین اعتبار آن هستیم.
دوبانده سازی محور ۱۱۰ کیلومتری یزد- بافق تنها طرحی است که با مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به یزد، از سال ۸۷ با پیش بینی اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و در دولت تدبیر و امید هم بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است.
بیش از ۶۰ کیلومتر این جاده حدود چهار سال پیش با هزینهای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل شد و هم اینک تردد در آن جریان دارد و قبل از نوروز ۹۶ نیز ۱۶ کیلومتر دیگر از مبدا بافق، زیر بار ترافیک رفت.
تمام ابنیه فنی این جاده به غیر از پل روخانه شور، تکمیل و بخش اعظمی از این محور زیر سازی شده و آماده پخش اسفالت است.
بافق با ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..