پایان اختتامیه طرح ملی امداد و نجات و ایمنی در تفت

باحضور جمعی از مقامات ارشد استان یزد و شهرستان تفت جشن پایان اختتامیه طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 96 جمعیت هلال احمر شهرستان تفت در محل رستوران باغ مرغ طلایی شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان تفت / جشن پایان اختتامیه طرح ملی امداد و نجات  و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی ۹۶ جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با حضور فرماندار شهرستان ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان یزد ، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ، معاونت اداری وپشتیبانی جمعیت هلال احمر استان ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ، رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان تفت ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان و رئیس آتش نشانی شهرستان و کارشناسان امداد و نجات و جوانان هلال احمر استان و پزشک داوطلب و عضو شورای اجرایی شهرستان و با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضا جوانان و نجاتگران در محل رستوران باغ مرغ طلایی باغشهر تفت برگزار شد .

در ابتدای این مراسم جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ضمن خوش آمدگویی به همه مسئولین استان و شهرستان و تشکراز آنان و همچنین تقدیر و تشکر ویژه از اعضا جوانان و نجاتگران هلال احمر شهرستان در نوروز ۹۶، گزارشی از طرح امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین  نوروزی هلال احمر شهرستان را ارائه نمود .
داشتن توان علمی و عملی نیروهای امداد و نجات باعث ایجاد سرعت جهت کمک حادثه دیدگان است
محمود زارع فرماندار شهرستان تفت با اشاره به ظرفیت بی مانند جوانان؛ تصریح کرد: همه ما بر نقش خاص جوانان و شور و اشتیاق به خدمت و همدلی در جامعه آگاهیم؛ آنچه که باید در دستور کار قرار گیرد، آموزش و بکارگیری جوانان در عرصه های مختلف و تمرین کار مدیریتی است همانند آنچیزی که در جمعیت هلال احمر شاهد آن هستیم.
زارع با مثبت ارزیابی کردن هماهنگی به عمل آمده بین ارگان‌های دخیل در امر امدادرسانی گفت: انصافا جمعیت هلال احمر در نوروز امسال با برنامه های ویژه و با نشاط در عرصه خدمت رسانی به میهمانان حضور چشمگیر داشت که اینجانب لازم می دانم از تمامی اعضای این جمعیت صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.
فرماندار شهرستان تفت در پایان صحبتهای خود با عنوان داشتن توان علمی و عملی نیروهای امداد و نجات باعث ایجاد سرعت جهت کمک حادثه دیدگان است گفت : مجاهدتها و تلاشهای شبانه روزی نجاتگران وجوانان جمعیت هلال احمردر امرخدمت به مصدومان ومسافرین غیرقابل توصیف است.
وی ادامه داد:نجاتگران جمعیت هلال احمربدون چشمداشت و داوطلبانه در ایام تعطیل وغیر تعطیل بهترین لحظات عمر و جوانی خود را صرف کمک به مصدومان و حادثه دیدگان از حوادث می کنند.
بعد از صحبتهای فرماندار شهرستان اعضا هلال احمر با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای از زحمات فرماندار شهرستان و همراه همیشگی با اعضا هلال احمر قدردانی نمودند.
خدمت شما به مردم بویژه نجات جان آنها توفیق بزرگی است که خداوند متعال نصیب بندگان خاص خود کرده است
حجت الاسلام اخوان سیگاری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور در جمع اعضا هلال احمر در اختتامیه طرح نوروزی اظهار داشت : خرسندم از اینکه توانستم در این شب در جمع و کنار شما باشم و خدمت شما به مردم بویژه نجات جان آنها توفیق بزرگی است که خداوند متعال نصیب بندگان خاص خود کرده است.
وی با بیان اینکه خدمات افراد در پایگاه های طرح ایمنی و سلامت قابل تقدیر است، ادامه داد: خدمات هلال احمر به خصوص در ایامی که احتمال حوادث جاده ای بیشتر است، بر کسی پوشیده نیست و باید از افرادی که چنین خدماتی می دهند قدردانی کرد.
اخوان سیگاری بیان داشت : امدادرسانی در همه زمینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در کنار امداد جسمانی به سوی امداد فرهنگی و فکری پیش برویم و باید با برنامه ریزی ویژه فعالیت های امدادی را به سوی کمال پیش ببریم.
 وی خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم و روایات اسلامی، شادی و سروری که از این نوع خدمت در دل مردم ایجاد می کنید، بهشت را بر شما واجب می کند.
جوانان هلال احمر که وجودشان اوج مهربانی و لطف خداست
دکتر احمد دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد بیان داشت : خدمتی که شما جوانان و نجاتگران انجام می دهید، بی منت و داوطلبانه است و با این روش، هر فردی یاد دوران جنگ می افتد که جوانان بدون هیچ چشمداشتی برای حضور داوطلبانه از یکدیگر سبقت می گرفتند.
وی با بیان اینکه جوانان هلال احمر که وجودشان اوج مهربانی و لطف خداست  ، افزود: خدماتی که از سوی شما در بخش های مختلف اعم از امداد و نجات، راهنمائی و هدایت مسافرین و غیره انجام می شود، بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: حضور نجاتگر، پزشک و پرستار در هر ایستگاه و پست هلال احمر در ایام اجرای طرح نوروزی، نشان از آمادگی بالای تمامی کارکنان، پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر دارد که باید به نحو ارزشمندی از این خدمات دهندگان تجلیل و قدردانی شود.
بعد از صحبتهای رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ، اعضا هلال احمر با اهدا لوح تقدیر و هدیه از زحمات ایشان و همراه همیشگی با اعضا هلال احمر قدردانی نمودند.
در ادامه برنامه جمال الدین دهقانیزاده معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان و جانشین مدیرعامل صحبتهای کوتاهی را ارائه و از زحمات اعضا جوانان و نجاتگران هلال احمر شهرستان تفت در ایام نوروز قدردانی نمودند و هدایایی را از طرف مدیرعامل بطور قرعه کشی به اعضا حاضر در برنامه اهدا نمودند.
در پایان برنامه نیز از زحمات داوطلب فعال شهرستان که نیز زحمت اجرای برنامه را بر عهده داشتند جناب آقای غلامرضا زارع و همچنین پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان جناب آقای دکتر حمیدرضا دبستانی و لوح تقدیری از طرف رییس شعبه شهرستان و فرماندار شهرستان به اعضا جوانان و نجاتگران طرح نوروزی هلال احمر شهرستان اهدا گردید و نیز اجرای گروه موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
بریدن کیک جشن اختتامیه که بصورت ویژه و مزین به آرم طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر بود ، توسط مسئولین و نمایندگانی از اعضا صورت گرفت و عکس یادگاری و دسته جمعی با اعضا و نجاتگران پایان بخش این برنامه بود.

بخش نظردهی بسته شده است..