روز گذشته:

نخستین قطار گردشگری خارجی در سالجاری وارد یزد شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود نخستین قطار گردشگری عقاب طلایی در سالجاری با 47 گردشگر از قاره های اروپا، آمریکا و اقیانوسیه و کشورهای آمریکا، انگستان، استرالیا، لهستان و بلژیک به این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا نصیری  افزود: گردشگران قطار عقاب طلایی سفر خود را از روسیه آغاز کردند و با عبور از مرز سرخس وارد ایران شدند.
وی ادامه داد: این گردشگران در سفر یک روزه به یزد،از آثار تاریخی این شهر از جمله مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد و بافت تاریخی یزد دیدن می کنند.
وی اضافه کرد: گردشگران خارجی که پیش از این از شهرهای مشهد و کرمان بازدید کرده بودند، پس از بازدید از اماکن تاریخی شهر یزد به اصفهان و سپس تهران عزیمت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استانها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
حضور گردشگران خارجی در سه سال اخیر در استان یزد رشد ۸۵ درصدی داشته و در نیمه نخست امسال حدود ۵۰ هزار گردشگر خارجی به یزد سفر کردند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..