برگزاری یکی از معتبرترین رویداد‌های ورزشی جهان در یزد:

حضور تیم‌های اسپانیا، روسیه و پرتغال در رقابت‌های فوتبال ساحلی یزد

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی درباره برگزاری رقابتهای بین المللی باشگاهی فوتبال ساحلی یوروآسیا به میزبانی استان یزد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش یزدی نیوزپریا شهریاری طی نشستی گفت: فوتبال ساحلی کشور از چند سال گذشته روند رو به رشد خود را حفظ کرده و از دلایل اصلی آن باید به برنامه ریزیهای مدون و اجرای دقیق آنها اشاره کرد. خوشبختانه این موضوع صرفا محدود به تیم ملی، یک رده از لیگ ها یا تنها مسابقات پایه کشوری نیست، بلکه این روند صعودی در تمامی حوزه های فوتبال ساحلی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در پنج سال اخیر تمامی شرایط زیرساختی فوتبال ساحلی کشور را در مسیر رشد کیفی قرار دادیم و پس از آن ، زمان اقدامات اجرایی ما در حوزه بین الملل فرا رسید. در واقع از سال گذشته شرایط را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که هم اکنون پتانسیل میزبانی رقابتهای بین المللی در سطح جهانی را دارا هستیم.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی کشور افزود: به همین منظور سال گذشته دپارتمان فوتبال ساحلی نخستین تلاش خود را انجام داد و از مسئولان ارشد سازمان جهانی فوتبال ساحلی دعوت کرد تا ضمن حضور در ایران ، پتانسیل موجود را از نزدیک بررسی کنند.

شهریاری ادامه داد: به هر جهت نخستین رویداد بین المللی خود در حوزه ملی را با حمایت مسئولین فدراسیون ، با عنوان پرشین کاپ برگزار کردیم که حاصل آن آماده سازی ویژه تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی بود که اثرات آن را در نمایش پرقدرت تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی شاهد بودیم. در واقع نه تنها آماده سازی بسیار خوبی برای تیم ملی کشورمان ایجاد کردیم، بلکه ظرفیت های ایران را به خوبی به جهان نشان دادیم .

وی درباره دومین رویداد بین المللی فوتبال ساحلی ایران گفت: امسال در بعد میزبانی رویدادهای بین المللی بسیار فعال عمل کردیم و این روند در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت. رقابتهای EurAsia دومین رویداد کشورمان در میزبانی از رویدادهای بین المللی خواهد بود که اقدامات مرتبط با آن نیز مانند پرشین کاپ از ۹ ماه گذشته آغاز شد و نهایتا این رویداد مهم باشگاهی از ۷ الی ۹ فروردین ماه ۹۶ با حضور مسئولین سازمان جهانی فوتبال ساحلی به میزبانی استان یزد برگزار می شود .

شهریاری تاکید کرد: در این رویداد بین المللی تیم‌های لوانته اسپانیا، لوکوموتیو مسکو روسیه، اسپورتینگ پرتغال و مقاومت گلساپوش یزد به مصاف یکدیگر می روند. در واقع حضور چنین تیم هایی برای سال نخست (یوروآسیا) نشان از سطح بسیار بالای این رقابتها دارد. ضمن اینکه حضور ماجر -بهترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان در سال های اخیر و ملی پوش پرتغالی باشگاه اسپورتینگ و چندین ملی پوش پرتغالی و ملی پوشان تیم ملی روسیه در این تیم ها نه تنها اتفاق بسیار بزرگی برای فوتبال ساحلی کشورمان است، بلکه این رویداد را به یکی از معتبرترین رقابتهای باشگاهی بین المللی تبدیل خواهد کرد.

شهریاری در پایان گفت : امروز تیم اسپورتینگ وارد کشور شد و فردا هم دو تیم لوکوموتیو و لوانته به ایران خواهند آمد. امیدوارم رقابتهای بسیار خوبی را شاهد باشیم ، چراکه باشگاه گلساپوش و مسئولان استان یزد تلاش های زیادی برای میزبانی شایسته کشورمان از این رویداد انجام داده اند و فدراسیون فوتبال در این راه از هیچگونه همکاری و حمایت دریغ نکرده است تا ضمن افزایش اعتبار فوتبال ساحلی ایران در جهان، دستاوردهای لازم را از این تورنمنت سطح بالا کسب کنیم.

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..