وضعیت پوشش گیاهی اردکان نگران کننده است

no-thumbs

رئیس اداره منابع طبیعی اردکان با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: وضعیت پوشش گیاهی این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش یزدی نیوزمرتضی افخمی در نشست با خبرنگاران افزود: اردکان برای چندمین سال متوالی یکی از خشک ترین شهرستان های کشور بوده است بطوریکه در سال جاری آبی تا امروز با بارندگی حدود ۱۰ میلی لیتر یکی از خشکترین سال ها را سپری کردیم.
وی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۹۴ هزارو ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی که بصورت غیر قانونی تصرف شده بود با اقدامات صورت گرفته خلع ید و به بیت المال برگردانده شد و امسال نیز افزون بر ۹۰ مورد در پرونده در محاکم شهرستان و مرکز استان انجام شد .
افخمی تصریح کرد: درسال گذشته بیش از ۲۷ هزار متر مربع زمین در مناطق مختلف روستایی شهرستان از طرف اداره منابع طبیعی به بنیاد مسکن اختصاص داده شده است و در این راستا در سال گذشته درخواستی نبوده است که بی پاسخ مانده باشد و سعی شده نیاز روستاها را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته طرح بزرگ آبخیز داری بخش عقدا مصوب شد و اعتبار مورد نیاز آن بیش از دومیلیارد تومان می باشد تصریح کرد: با پیگیرهایی که از سوی نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی و اداره کل منابع طبیعی در حال انجام می باشد امیدواریم در دوسال آینده این طرح بزرگ اجرایی شود که تاثیر بسزایی در سطح سفره آبهای زیر زمینی منطقه خواهد داشت.
شهرستان اردکان بیش از دومیلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که از این مقدار نزدیک به۱۰۰ هزار هکتار آن خارج از مدیریت منابع طبیعی می باشد و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار تحت مالکیت و مدیریت منابع طبیعی است که جهت حفاظت بهتر آن نیاز به همکاری همشهریان است .
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..