اردکان در مسیر رشد صنعتی قرار دارد

no-thumbs

فرماندار اردکان با بیان اینکه این شهرستان در مسیر رشد صنعتی پیش می رود و در این زمینه توسعه یافته است گفت: 24هزار و 500 نفر در 250 واحد صنعتی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی در نشست بخشداران استان یزد در اردکان، سرمایه گذاری در صنایع کنجدی را از نقاط قوت شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه کرد: علیرغم رکود موجود در بازار این صنایع مورد حمایت و توسعه قرار گرفته و در سال آینده ۵۰ واحد دیگر در این زمینه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
فرماندار اردکان با بیان اینکه به علت موقعیت جغرافیایی اردکان، فرصت سرمایه‌گذاری و توسعه ریلی در این شهرستان وجود دارد افزود: فرهنگ سرمایه‌گذاری به دهیاری‌ها رسیده است و شرکت تعاونی دهیاری‌های با سرمایه‌گذاری در پروژه آهک صنعتی منبع درآمد پایداری را برای تمام روستاهای شهرستان فراهم کرده است.
مقیمی در ادامه افزود: در سال‌های پس از انقلاب اقدامات خوبی در روستاها صورت گرفته؛ اما به نظر می‌رسد حوزه‌های اشتغال پایدار روستایی، آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت نیازمند توجه بیشتر و بهتر است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز هدف از این نشست را هماهنگی بیشتر بخشداران به‌ویژه در آستانه عید نوروز عنوان کرد و گفت: کمیته امور دهیاری‌ها برای نوروز ۹۶ تشکیل و برای سفرهای نوروزی به‌خصوص در روستاهای هدف گردشگری تعریف شده است.
محمد یارمند افزود: عملکرد عمرانی در روستاها در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، اما آنچه در این میان اهمیت دارد نظارت بخشداران و بخشداری‌ها بر عملکرد دهیاران و به‌ویژه شرکت‌های تعاونی روستایی است.
وی توسعه کشور را در گرو توسعه روستایی دانست و گفت: اشتغال و اقتصاد روستایی مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده روستاها در جهت ماندگاری ساکنان است.
یارمند تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که در دولت صورت گرفته؛ تسهیلات خوبی برای اشتغال‌زایی در روستاها فراهم شده و در طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی، میزان پرداخت تسهیلات رضایت‌بخش بوده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از ارائه تسهیلات به طرح‌های نوین آبیاری، فن‌آوری‌های زیست‌محیطی و تولیدات کشاورزی در آینده خبر داد و گفت: هدف‌گذاری سال جدید این دفتر، تقویت روستاها به ویژه روستاهای هدف گردشگری است.
در ادامه هریک از بخشداران به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مشکلات بخش خود پرداختند و در این پایان این نشست که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد، مشکلاتی نظیر طرح هادی روستاها و… مورد بررسی قرار گرفت.
در این مراسم از بخشداران استان با اهدای لوح، تقدیر شد.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..