معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی:

فعالیت ۴۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد

از مجموع ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد ۲۷ پایگاه جاده ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد و ۲۵۶ تکنسین مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در مانور سلامت نوروزی گفت: در حال حاضر از شرقی ترین تا غربی ترین نقاط استان تحت پوشش پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی است و در ایام نوروز فعالیت و نظارت بر این پایگاها تشدید می شود.

سعید رضا پهلوانپور افزود: از مجموع ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد ۲۷ پایگاه جاده ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد  و ۲۵۶ تکنسین مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس استان از زیرساخت ارتباطی خوبی برخوردار است گفت: اورژانس ۱۱۵ به عنوان محوریت طرحهای امداد نوروزی، تابستانی و زمستانی قرار دارد و با تعامل بخش بهداشت و درمان دانشگاه و سایر نهادهای ذیربط با هدف تامین سلامت مسافران بویژه در ایام نوروزی و کاهش ریسک تهدیدات سلامت انجام وظیفه می کند.

پهلوان پور اشاره کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ با محوریت پیشگیری اولیه و تاکید بر موازین بهداشتی و پیشگیری ثانویه و پاسخگویی مناسب به شرایط آغاز می شود.

وی همچنین از استقرارعوامل اورژانس ۱۱۵ در اماکن پرتردد شامل پایانه های مسافربری، پایانه راه آهن و ترمینال فرودگاه خبر داد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..