در پی یک حادثه:

نقص فنی علت توقف ۱۲ دقیقه ای قطار یزد – تهران

معاون فنی و سرپرست معاونت اجرایی رجاء گفت: نقص فنی علت توقف 12 دقیقه ای قطار یزد - تهران بود.

به گزارش یزدی نیوزمحسن یاوری در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: قطار مسافربری پردیس یزد – تهران که ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه پنجشنبه از یزد به مقصد تهران حرکت کرده بود، حدود ساعت ۱۹:۵۵ دقیقه در حوالی ایستگاه شوراب قم به علت بریده شدن شفت توربو شارژ سمت چپ سالن شماره ۲ متوقف شد.

 
وی ادامه داد:  پس از این حادثه، ماموران پیاده شدند و قطار را بازدید و مشاهده کردند مشکل خاصی وجود ندارد اما از آنجا که دمای شفت توربوشارژ در هنگام فعالیت بالاست با استفاده از کپسول ویژه، دما را کاهش دادند و بعد از ۱۲ قیقه قطار به حرکت خود ادامه داد و بدون هیچ مشکلی در زمان مقرر به تهران رسید.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود حادثه پیش آمده درهای قطار باز نشد ، اضافه کرد: درهای قطار فقط در ایستگاه هایی که توقف برنامه ای دارند باز می شود اما چون مشکل خاصی نبود ماموران در زمان ۱۱ تا ۱۲ دقیقه بازدید ها را انجام دادند و قطار به راه خود ادامه داد.
 
یاوری گفت: زمانی که توربوشارژ دچار بریدگی می شود ، دود به جای اینکه از اگزوز خارج شود از بغل و از زیر موتور به سمت بالا حرک می کند و در دو دقیقه ای که طول کشید تا موتور را خاموش کنند ، در سالن ، بریدگی شفت اتفاق افتاد و دود از طریق سیستم مکش هوا به سالن داخل شد که با روشن شدن تهویه هوا مشکل حل شد ضمن اینکه برای سالن های دیگر مشکلی نبود.

بخش نظردهی بسته شده است..