درآستانه نوروز:

یزد برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده می‌شود/راه‌اندازی تورهای رایگان یزدگری در ایام نوروز

کهن شهر یزد از جمله استان‌های تاریخی و منحصر به فرد است که با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم نظیر تاریخی و طبیعی همه ساله به ویژه در ایام نوروز، گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزعلاوه بر معماری زیبای بناها و اماکن تاریخی، مساجد و بازارهای سنتی و بافت تاریخی پویا و زنده شهر یزد، ویژگی‌های متنوع طبیعت استان برای گردشگران داخلی و خارجی جالب و جذاب است به ‌طوری که در این دیار، کویر  و رمل‌ها را در فاصله نزدیکی از مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی سرسبز می‌توان مشاهده کرد.

شهرداری یزد به عنوان شهرداری دومین شهر تاریخی جهان، چندسالی است که اقدامات زیربنایی مناسبی را در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مسافران و گردشگران به ویژه در ایام نوروز در دستور کار خود قرار داده است.

«محمدرضا پیرنیا» مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در همین رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، از برگزاری تورهای یزدگردی رایگان ویژه ایام نوروز خبر داد.

وی عید نوروز را یکی از اعیاد ملی و مذهبی ایرانیان دانست و بیان کرد: هرساله شهرداری یزد متناسب با امکانات و توان خود سعی می‌کند اقدامات مطلوبی و رفاهی قابل توجهی برای همشهریان و مسافران نوروزی انجام دهد.

وی با بیان این که امسال از جمع ۱۲ کارگروه اصلی که در ستاد مرکزی تسهیلات نوروزی استان یزد تشکیل شده، ۱۰ کارگروه بر عهده شهرداری گذاشته شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: اجرای بهترین فعالیت‌ها از نظر فرهنگی، خدماتی و رفاهی در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته و امیدواریم که بتوانتم میزبانی قابل قبولی برای مسافران نوروزی داشته باشیم.

پیرنیا مسافران نوروزی را سفیران فرهنگی شهرهای میزبان عنوان کرد و ادامه داد: خدمات ارائه شده در ایام نوروز باید به شیوه‌ای برنامه‌ریزی و اجرایی شوند که وقتی سفیران سلامت از یزد خارج و به شهرهای محل سکونت خود بر می‌گردند، تعریف مطلوبی از فرهنگ، رفتار و آداب مردم دارالعباده یزد داشته باشند.

این مقام مسئول برگزاری دوره‌های و طرح‌های شاد برای مردم، آذین‌بندی معابر در راستای فضای‌سازی، هماهنگی برای اجرای تئاترهای خیابانی و کاربردی، هماهنگی برای اجرای سرودها و آهنگ‌های ملی برای عموم و مناسب‌سازی شهری در راستای استفاده بهینه از فضاهای شهر و پارک‌ها را از جمله رسالت‌های تعیین شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خواند که در دستور کار جدی خود قرار گرفته است.

وی با بیان این که این سازمان نقش مهمی در ارائه خدمات هماهنگ به مسافران نوروزی ایفا می‌کند، تصریح کرد: پاک‌سازی معابر و ایستگاه‌های اتوبوس، رنگ‌آمیزی جدول‌های سطح شهر، ایجاد غرفه راهنمای مسافران نوروزی در پایانه‌های مسافربری اعم از اتوبوس، فرودگاه و راه‌آهن، ساماندهی تاکسی‌های شهری، اختصاص اتوبوس شهری ویژه راه‌اندازی تورهای یزدگردی و استقرار تیم‌های راهنمایان مسافران در ورودی‌های اصلی شهر از جمله اقدامات اولیه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در ایام نوروز است.

پیرنیا در بخش دیگری از سخنان خود همکاری و همراهی مردم و دیگر دستگاه‌های شهر و استان در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر این سازمان در طول سال به ویژه در ایام نوروز به مسافران داخلی و خارجی را گوشزد کرد و به ایسنا گفت:‌ جمع‌آوری داربست‌های مربوط به متوفیان، جلوگیری از ریختن نخاله‌های ساختمانی در معابر مختلف سطح شهر و ممانعت از اجرای عملیات‌های حفاری دستگاه‌های مختلف در ایام نوروز از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد است.

«سپنتا نیک‌نام» رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، خانه تکانی محیطی را یکی از رسوم جذاب ایرانیان در ایام عید خواند و بیان کرد: شهر تکانی و نظافت شهری یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری یزد در ایام عید نوروز است.

وی جمع آوری دستفروشان و هدایت آنها به محل مشخص را یکی از اقدامات شورای اسلامی شهر یزد به منظور ارائه خدمات بهتر و منسجم‌تر در راستای مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: نظافت مستمر و گسترده نقاط مختلف شهری و همچنین تقویت شیف‌های نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات شهری از دیگر اقدامات تعیین شده و در دستور کار است.

نیک‌نام در ادامه با اشاره به مشکل عدم وجود فضای سبز و پارک در سطح شهر یزد، گفت: ابجاد زمینه‌های نشاط و پویایی یکی از مهمترین اهداف شورای شهر برای مردم یزد به ویژه در ایام نوروز است.

این مقام مسئول طراحی و اجرای تصاویر زیبا و مفهومی در نقاط مختلف سطح شهر یزد را از دیگر برنامه‌های اجرا شده و در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهر و استان یزد یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور است، به خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: معرفی ابنیه تاریخی و سنتی شهر یزد به وسیله برشور و تورهای یزدگردی یکی از برنامه‌های شهرداری یزد است که در سال‌‌های گذشته مورد استقبال مطلوب گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

نیک‌نام توجه به نظافت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و ایجاد زمینه اقامت امن در فضای تعیین شده در پارک‌ها از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر یزد است.

وی در پایان راه‌اندازی تیم‌های گشتی سیار به منظور کنترل مستمر نظافت شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری یزد در ایام عید نوروز دانست و تأکید کرد: استقابل مطلوب و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی مستلزم همکاری عمومی اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی شهر و استان است.
ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..