طالبی خبر داد:

متکدیان و کودکان کاردر یزد تا پایان سال ساماندهی می‌ شوند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جمع‌آوری متکدیان به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته و بر این اساس تا پایان امسال این افراد در استان یزد ساماندهی می شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی طالبی در نشست هم‌اندیشی ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران یزد افزود: با توجه به قرارگیری در آستانۀ نوروز و تأکید وزارت کشور بر ساماندهی تکدی‌گران به ‌ویژه در شهرهای مهمان‌پذیر، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت ساماندهی را در دستورکار قرار داده‌ایم.
وی گفت : در استان یزد آنگونه که باید به ساماندهی متکدیان پرداخته نشده و نتیجۀ آن هم افزایش متکدیان بوده است که چهرۀ شهر را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات اجتماعی را دامن زده است.
رئیس ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران استان یزد گفت: راهکارهایی برای تأمین زیرساخت‌ها و مکانی برای ساماندهی کودکان اندیشیده شد که متاسفانه شاهد بی‌توجهی دستگاه‌های مسئول در این زمینه بوده‌ایم.
طالبی با تأکید بر اینکه فرهنگ و شرایط اجتماعی استان نباید تحت تاثیر تکدی‌گری قرار گیرد، بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند شهرداری، نیروی قضایی و انتظامی، اداره بهزیستی و اداره اتباع و مهاجران خارجی با محوریت فرمانداری یزد ساماندهی متکدیان تا پایان سال را پیگیری خواهند کرد.
وی گفت: لازم است ضمن جمع‌آوری متکدیان از سطح استان، محلی موقت و در عین حال دائمی توسط شهرداری برای نگهداری آنان ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: باید شرایطی پدید آورد که متکدیان در هیچ نقطه‌ای از شهر برای تکدی‌گری و دستفروشی احساس امنیت و آرامش نکنند.
طالبی همچنین بر فعال کردن تشکل های اجتماعی برای ساماندهی متکدیان، کودکان خیابانی و اتباع اشاره کرد.
در این جلسه اعضا گزارشی از وضعیت متکدیان و کودکان کار استان بیان و پیرامون راهکارهای چگونگی ساماندهی آنان هم‌اندیشی کردند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..