یک مقام مسئول:

پیش بینی سفر ۱.۵میلیون نفر به استان یزد در تعطیلات نوروزی

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پیش بینی می شود 1.5میلیون مسافردر تعطیلات نوروز 96 به استان یزد سفر کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا نصیری  اظهارکرد: استان یزد بخاطر جاذبه های گردشگری فراوانی که بعضا' بی نظیر است و درمسیر جاده طریق الرضا قرار دارد و افزایش مراکز اقامتی مورد توجه مسافران وگردشگران است.
وی بابیان اینکه ۶۰ هتل ، بیش از ۱۲۰ مکان اقامتی شامل خانه مسافر،مدارس ، سویت آپارتمان دراستان برای رفاه حال مسافران مهیا شده است افزود: از هم اکنون آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران ار اقصا نقاط کشور هستیم.
نصیری بابیان اینکه برای گردشگران تعطیلات نوروزی کمپ های کویری نوردی ،۳۰ بازارچه صنایع دستی و گروهای موسیقی در محل های آثارهای تاریخی و طبیعی پیش بینی شده است خاطرنشان کرد:۳۰۰ راهنمای گردشگری در این زمینه همکاری دارند.
این مسئول به نقش اقامتگاههای بوم‌گردی دراحیاء و سنت فرهنگ بومی مردم در جذب گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: از یکسال گذشته تاکنون برای ۱۵۰مجوز برای تاسیس و راه اندازی خانه ای بوم گردی دراستان یزد مجوز صادر شده است .
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد بابیان اینکه استان یزد رتبه نخست را در راه اندازی بوم گردی کشور را بخود اختصاص داده است تصریح کرد: براساس الگوهای بومی و سنتی منطقه برای دستیابی به توسعه گردشگری پایدار روستایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
استان یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی است .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..