معاون وزیر علوم:

تعداد دانشجویان دکترا دریزد از میانگین کشوری بالاتراست

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان مقطع دکترا در 'منطقه ۶' آموزش عالی شامل استان های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی شریعتی نیاسر در پایان نشست معاونان آموزشی این منطقه که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، به خبرنگاران گفت: دانشجویان مقطع دکترای تخصصی در کشور ۱.۹۶ درصد از کل دانشجویان را شامل می شوند در حالی که این شاخص در منطقه ۶ آموزش عالی ۳ درصد است.


وی با بیان اینکه این منطقه از نظر تعداد اعضای هیات علمی با ۹ هزار عضو در رتبه سوم مناطق دهگانه کشور قرار دارد، اظهار کرد: اعضای هیات علمی این منطقه ۱۱ درصد از کل جمعیت هیات علمی کشور را دربرمی گیرد.


وی با اشاره به تحصیل ۴۳۰ هزار دانشجو در منطقه ۶ آموزش عالی تصریح کرد: این منطقه در بین ۱۰ منطقه آموزش عالی از نظر تعداد دانشجو که ۹.۸ درصد از کل دانشجویان کشور را شامل می شوند، در رتبه پنجم قرار دارد.


شریعتی نیاسر با تاکید براینکه منطقه ۶ آموزش عالی شامل استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، جایگاه ویژه ای در بین مناطق دهگانه آموزش عالی دارد، گفت: ۲۳ درصد از جمعیت دانشجویی این منطقه در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند و ۱۷ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه های این منطقه در رتبه دانشیار به بالا هستند.


معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان این منطقه در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند، افزود: ۷۶ درصد جمعیت دانشجویی منطقه ۶ در رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی تحصیل می کنند.


وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان ۷۰ درصد از دانشجویان منطقه ۶ (شامل ۳۰۰ هزار دانشجو)، یزد ۱۹ درصد و چهار محال و بختیاری ۱۱ درصد را شامل می شوند.


شریعتی نیاسر در باره جلسه امروز معاونان آموزشی منطقه ۶ آموزش عالی کشور نیز گفت: در جلسه امروز سیاست های آموزش عالی برای مدیران این منطقه تبیین شد و با بررسی مسائل این منطقه از برخی مشکل های موجود و مسائل قانونی، ابهام زدایی شد.

دانشجو 

بخش نظردهی بسته شده است..