مدیرکل تامین اجتماعی یزد:

استان یزد به لحاظ پوشش بیمه تامین اجتماعی مقام نخست را دارد

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به رضایت و اعتماد مردم از عملکرد این سازمان در دولت یازدهم گفت : استان یزد به لحاظ ضریب پوشش بیمه ای مقام نخست کشور را دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صابری  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۷۸درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۰ هزار نفری استان یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره مند است.
وی بابیان اینکه ۸۴۰ هزار نفرجمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: باید گره از کار مردم تا آنجاکه ممکن است گشود و خدمات مطلوب به مردم ارائه کنیم که این مهم با تلاش همکاران تاکنون محقق شده است .
صابری بابیان اینکه از ابتدای امسال حقوق مستمری بگیران بصورت متمرکز از مرکز پرداخت شده ادامه داد: رضایتمندی و حفظ ایجاد اشتغال و امنیت شغلی در کارگاهها برای مردم مهمترین وظیفه سازمان تامین اجتماعی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع طی هشت ماهه نخست امسال ۵۳۵ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت، مستمری، بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان یزد پرداخت شده است.
این مسئول از پرداخت ۴۹۱ میلیارد تومان در هشت ماهه امسال خبرداد و افزود: این مبلغ به حدود ۵۴هزار مستمری بگیر پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه تلاش و هدف این سازمان کوتاه کردن فاصله خدمات رسانی است یاد آورشد: ۱۶شعبه اصلی ، هفت شعبه اقماری و ۲ شعبه کارگذاری در سطح استان به مردم خدمات تامین اجتماعی ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه فعال درسطح استان فعالیت دارند تصریح کرد: ۱۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده جزو بیمه شدگان اجباری و حدود ۸۰ هزارنفر بیمه شدگان خاص شامل، مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان ، قالیبافان و کارگران ساختمانی هستند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۴۸ درصد بیمه شدگان در بخش صنعت شاغل هستند اضافه کرد: این سازمان ۱۸۵ میلیارد تومان از واحدهای حقوقی و حقیقی طلب کار است .
وی گفت: کارفرمایان واحدهای تولیدی ، معدنی و خدماتی خوش حساب که به دلایل آثار تحریم های ظالمانه، نوسانات ارز یا حوادث غیرقابل پیش بینی از پرداخت حق بیمه کارگران خود بازمانده اند برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای تا ۱۹ فروردین ماه سال ۹۶ فرصت دارند.
این مسئول تاکید کرد : این بخشودگی با طرحی از سوی سازمان تامین اجتماعی و مصوب هیات دولت اجرایی شده است و تاکنون ۱۸۷کارگاه خوش حساب در ابرکوه از قانون بخشودگی بهره مند شدند.
صابری اضافه کرد: در سازمان تأمین اجتماعی طرح سامان سوابق بیمه ای به عنوان یک طرح افتخار آمیز اجرا شد و ابلاغ الکترونیک و چندین طرح دارای اثر گذاری بسیار بالا نیز با کمترین هزینه در حال اجرا است و تا پایان امسال برنامه کاغذ از این سازمان جمع آوری می شود و یزد به عنوان استان پایلوت می باشد.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد نیز به خدمات ارایه شده به بیمه شدگان اصلی، تبعی و کارفرما و شناسایی دقیق مخاطبان از طریق شماره تأمین اجتماعی با عنوان طرح SSN خبرداد و گفت : این شناسه بین‌المللی عددی ۱۰ رقمی است که در فرآیند نام نویسی متمرکز به مخاطبان اختصاص داده می شود و استان یزد این طرح را با همکاری کارکنان به موقع انجام داده است.

بخش نظردهی بسته شده است..