رییس مجمع نمایندگان استان یزد:

آتشنشانان به حمایت های قانونی بیشتری نیاز دارند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد و نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مخاطراتی که آتشنشانان در حرفه خود با آن مواجه می شوند، این قشر نیازمند حمایت های قانونی بیشتری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش که برای تجلیل از خدمات آتشنشانان و همدردی با بازماندگان و مجروحان حادثه ساختمان پلاسکو، در ایستگاه مرکزی آتش نشانی اردکان حضور یافت بود با تجلیل از فداکاری و ایثار آتش نشانان در حوادث مختلف اظهار کرد: آتشنشانان در جایگاه حساس، خطیر و سختی قرار دارند و سلامت مردم و نجات جان آنان به درایت و از خودگذشتگی این قشر بستگی دارد و تاکنون ثابت کرده اند که در این راه به خوبی قدم برداشته و از بذل هیچ کوششی فروگذار نکرده اید.
وی با بیان اینکه بروز حوادث تلخ و ناگواری همچون آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را ناشی از بی توجهی به اصول ایمنی ساختمان و اهمال برخی دستگاه های دست اندرکار دانست و گفت: مماشات در برابر مسائلی که با جان مردم سر و کار دارد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
نماینده مردم اردکان تصریح کرد: باید از آتش نشانان در برابر حوادث مختلف، حمایت قانونی بهتری صورت گیرد و با توجه به حساسیت ایجاد شده در روزهای اخیر نزد افکار عمومی و مسئولان، رسیدگی به مشکلات و برطرف کردن خلاهای قانونی در این زمینه تسهیل شود.
تابش ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری بین بخشی همه نهادها و دستگاه های اجرایی، هر چه سریعتر ابعاد حادثه ساختمان پلاسکو روشن شود.
وی همچنین برای درگذشتگان این حادثه از درگاه خداوند طلب مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.
در آتش سوزی صبح پنجشنبه ساختمان پلاسکو تهران که باعث فروریختن این ساختمان شد، بیش از ۲۰ آتش نشان در زیر آوار این ساختمان مدفون شدند که تلاش برای یافتن اجساد و بازماندگان احتمالی این حادثه ادامه دارد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..