معاون وزیر خبر داد:

اکتشاف معادن طلا و مس در یزد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اکتشاف معادن طلا، مس و سنگ آهن در آینده ای نزدیک در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی کرباسیان در بازدید از یکی از واحدهای صنعتی در دست احداث اردکان با اشاره به اینکه استان یزد از استان‌های معدنی کشور است و سرمایه‌های عظیمی در آن خفته است، اظهار داشت: برخی شهرستان‌های استان یزد از جمله اردکان هم به لحاظ معادن و هم به لحاظ کارخانه‌های جوار معدنی و واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت هستند.

وی بیان کرد: استان یزد به ویژه شهرستان هایی نظیر اردکان تاثیر بسیار بالایی در رشد اقتصادی کشور داشته اند و امیدواریم با راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان باشیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه استان یزد قطب صنایع فولادی کشور به شمار می رود،‌ عنوان کرد: راه اندازی برخی کارخانه به تکمیل چرخه فولاد کشور کمک می کند و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی واحدهای نیمه کاره در این راستا باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود معادن غنی در استان یزد اظهار داشت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد اکتشاف معادن سنگ آهن، طلا و مس در این استان باشیم.

وی تاکید کرد: این معادن علاوه بر رشد اقتصادی در منطقه، می تواند در اشتغالزایی و تامین مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی در استان یزد و استانهای همجوار اثرگذار باشد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..