بغض آسمان یزد شکست

به گزارش یزدی نیوزوقتی در کویر باران می بارد رنگ های رنگین کمان صفای دیگری دارد، حال و هوای آدم ها عوض می شود، اندکی از خشکی هوای کویر می کاهد و لطافت آن لذت مضاعف به همراه دارد.
چشم انداز خشک مقابل دیدگانت در کویر با هُرمی از سراب که فریبت می دهد، بی آبی را با عریان ترین چهره اش مقابل چشمایت می گذارد، آنگاه که دشت ها از بی آبی فرومی نشیند و دست اندازی شن های روان به گستره کویر می افزاید، گویی که هیولای کویر می خواهد عطشناکانه همه چیز را در کام تشنه خود فرود برد.
وقتی در کویر باران ببارد آرامش سرتاسر وجود را فرامی گیرد، قدم زدن زیر باران کویر، این کام خشک گشوده رو به آسمان، آدم را به وجد می آورد و صدای چک چک ناودان ها زیباترین موسیقی عالم را که تداوم حیات است در کوچه های شهر جاری می کند.
صدا دلنشین ترانه باران بر بام های کاهگلی کویرنشینان یزد، صدایی متفاوتی است، اینجا هر قطره غنیمتی گرانبهاست که از خوان آسمان خرامان فرود آمده و خانه ها و دل ها را با ترانه خود آباد و شاد می کند.
هوای استان یزد یکشنبه شب بارانی شد و بلاخره بغض آسمان در کویر مرکزی ایران هم شکست و در برخی مناطق این استان کویری هم برف بارید و دل های مردمان کویر به خصوص کشاورزان را که یک دهه خشکسالی سخت را روزشمار کرده اند، شادمان ساخت.
استان یزد در دو دهه گذشته از خشکسالی و کم آبی رنج فراوان برده اما مردمان تلاشگرش صبوری کردند، چون به الطاف خداوندی ایمان دارند و این لطف خداوندی دیشب شامل حال مردم این دیار شد و در جای جای استان خشک و کویری یزد باران و برف بارید.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از بارش باران در اغلب نقاط استان خبرداد و افزود: در اردکان یک میلیمتر، رباط پشت بادام ۴.۲، مزرعه اقا خرانق ۴ اشکذر ۲.۵ و شمسی ۲.۵ میلیمتر باران گزارش شده است.
به گفته محمد رضا شیرغلامی در کوشک ۳.۵ سانتیمتر برف باریده و آب حاصل از آن ۳.۳ میلیمتر اعلام شده و در بهاباد چهار دهم میلیمتر، اسفیج ۴.۵ و پرک ۷.۸ میلیمتر باران باریده است.
وی تصریح کرد: در شهر تفت شش دهم میلیمتر و در نصرآباد، ده بالای این شهرستان هم یک سانتیمتر برف و در خود سفلی نیز سه سانتیمتر برف گزارش شد.
وی میزان بارش باران در ندوشن و اشنیز ۳.۵، هفتهر ۴ و شهر یزد ۱.۵ میلیمتر اعلام کرد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..