هشدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

رشد بی رویه سرطان در استان یزد نگران کننده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به افزایش مبتلایان به سرطان در این استان از این رشد بی رویه ابراز نگرانی کرد .

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین لطیفی در نشست شورای سلامت شهرستان خاتم افزود: درصد مبتلایان در استان یزد به سرطان روند صعودی دارد که از این تعداد بیشترین را زنان با سرطان سینه تشکیل می دهند.
وی بدون اشاره به آمار خاصی این افزایش بیماری را به دلیل سبک زندگی و شیوه غلطی دانست که مردم در مصرف غذایی دارند.
لطیفی اظهار کرد: ۲۲ درصد نوجوانان استان دچار چاقی و اضافه وزن هستند که باید آموزش های لازم در این زمینه در آموزش و پرورش نیز داده شود تا نوجوانان نیز ضمن فراگیری نکات لازم و ضروری بتوانند رژیم غذایی مناسبی را داشته باشند.
وی یادآور شد: ۶۳ درصد مردم استان یزد روزانه یک وعده چایی نبات می خورند و ۷۲ درصد نیز حداقل پنج بار در روز چایی نبات مصرف می کنند که این شیوه غلط موجب افزایش آمار مبتلایان به بیماری هایی از جمله دیابت و فشار خون بالا می شود.
وی همچنین از افزایش نگران کننده فشارخون بالا در استان خبر داد و افزود: علت فشار خون بالا عادتهای بد غذایی و مصرف بیش از حد نمک و عدم تحرک کافی است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان سند سیاست های جمعیتی و اشاره به نرخ ازدواج اذعان داشت: خوشبختانه نرح باروری در استان و همچنین شهرستان خاتم رو به رشد است و این نشان از پویایی و بالندگی جمعیت در سطح استان را دارد.
وی نقش آموزش و پرورش در تغییر سبک و شیوه زندگی به خصوص در دانش آموزان را مهم اعلام کرد و افزود: والدین باید از ترک تحصیل فرزندان خود جلوگیری کنند چرا که ترک تحصیل موجب بروز رفتارهای پرخطر و اعتیاد است.
لطفی همچنین به افزایش مراجعات کاذب در کلینیک های پزشکی در سطح استان خبرداد و افزود: مردم باید علم خود را در این زمینه افزایش داده و مراجعات کاذب به کلینیک ها را کاهش دهند.
وی همچنین بر خود مراقبتی و تشکیل شورای ارتقای سلامت در ادارت تاکید و یادآور شد: این شورا می تواند ضمن کمک به سلامت کارکنان سالم موجب گسترش سلامت در خانواده ها نیز شود.

بخش نظردهی بسته شده است..