صدور ۸ مجوز موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره در یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از صدور مجوز 8 موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن گفت: مؤسسات فرهنگی و هنری تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی و هنری اعم از انتفاعی یا غیرانتفاعی (بر طبق ماده ۵۸۴ قانون تجارت و آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مصوب ۱۳۳۷) به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی، عمومی و خصوصی، افراد واجد شرایط برای فعالیت در یک یا چند قلمرو فرهنگی، هنری سینمایی و مطبوعاتی با سرمایه ایرانی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تأسیس، نظارت بر فعالیت ها و انحلال آنها را صادر می‌کند ، افزود: اقدام در خصوص فعالیت های آموزشی، مستلزم داشتن شرایط و امکانات ویژه ای است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: متقاضیان برای کسب آگاهی می‌توانند به کارشناس موسسات فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه و پس از اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز، اقدام به انتخاب و درج آنها در اساسنامه پیشنهادی خود کرده تا در صورت تصویب مجوز تأسیس مؤسسه و دریافت « مجوز خاص » امکان فعالیت پیدا نمایند.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، درباره سایر فعالیت های خاص از قبیل سینمایی، هنری و مطبوعاتی نیز لازم است متقاضیان به مراکز ذی ربط مراجعه و نسبت به شرایط و ضوابط مربوطه آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به انتخاب و درج در اساسنامه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..