زیر ساخت های صنعت گردشگری در بافق مهیا شود

no-thumbs

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت های گردشگری این منطقه را مناسب دانست و گفت: باید زیرساخت های رونق این صنعت در سطح شهرستان فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا صباغیان در بافق اظهارکرد: یکی از برنامه های مهم سند چشم انداز توسعه شهرستان، مقوله گردشگری با محوریت امام زاده عبدالله ن موسی کاظم(ع) است.
نماینده مردم بافق، ابرکوه، مهریز، خاتم و بهاباد درمجلس شورای اسلامی، ظرفیت هایی از قبیل بناهای تاریخی و آثار طبیعی، معدن گردی، بوم گردی و زیارت امام زاده را از مهمترین ظرفیت های گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: چنانچه این صنعت تقویت شود وسرمایه گذاری لازم صورت گیرد، وابستگی نسل آینده به معادن منطقه تا حدود زیادی کمتر خواهد شد.
وی لازمه تقویت صنعت گردشگری بافق را دروهله اول معرفی این شهرستان وجاذبه های آن به سراسر کشور ازطریق نویسندگان به ویژه اصحاب رسانه، برگزاری جشنواره های ملی و کنگره مشاهیرادبی و سیاسی منطقه عنوان کرد و افزود: به طور مثال تلماسه ها و شن های روان منطقه صادق آباد در نوع خود کم نظیراست اما در کشور شناخته شده نیست.
صباغیان جاذبه های توریستی روستاهای هدف گرشگری شهرستان بافق را نیز یاد آورشد و بیان کرد: قطرم، شادکام، باجگان و باقر آباد هر یک به خاطر سبک معماری منحصر به فرد، درخت چنار کهنسال ، قلعه تاریخی وغیره، قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارند.
نماینده پنج شهرستان استان یزد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوه حفاظت شده بافق به خاطر زیستگاه یوزآسیایی درمرکز توجه علاقمندان و مسوولان ذیربط قرار دارد گفت: این کوه علاوه برداشتن گونه های نادر جانوری، یوزپلنگ آسیایی نیز در آن زیست می کند.
وی شهرستان بافق را پکیج صخره نوردی، طبیعت گردی،ماسه پیمایی و گردشگری مذهبی خواند و یاد آور شد: چشم انداز زیبا نخلهای راست قامت و نظام یافته، جاذبه های طبیعی کوه بافق، صخره های بلند روستای قطرم ، تلماسه های چشم نواز صادق آباد و مضجع شریف امام زاده عبدا… برادر بلافصل امام رضا (ع) توجه سرمایه گذاران را درحوزه گردشگری این شهرستان جذب می کند.
این نماینده به توریست سلامت هم اشاره کرد و افزود: ساخت پلی کلینک تخصصی تامین اجتماعی و پیشرفت ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولی عصر(عج)، بافق را در حوزه بهداشت و سلامت بی نیاز می کند ضمن اینکه می تواند بیماران شهرستانهای همجواراز قبیل بهاباد و کوهبنانِ کرمان را نیز جذب کند.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت درفاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..