فعالان میراث فرهنگی استان یزد نگران یک تصمیم احتمالی/آیا مدیریت بزرگترین بافت تاریخی دنیا به شیوه احمدی نژاد انتخاب خواهد شد؟

برخی خبرهای تایید نشده از گزینه هایی برای مدیریت میراث فرهنگی استان حکایت دارد که باعث ایجاد موجی از نگرانی و التهاب در بین فعالان و نخبگان میراث فرهنگی وگردشگری استان یزد شده است.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از تابناک یزد، بعد از انتصاب معاون جدید رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، خبرهایی مبنی بر انتصاب برخی چهره ها به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان یزد حکایت دارد.
انتشار این اخبار تایید نشده باعث ایجاد موجی از التهاب و نگرانی در بین فعالان گردشگری استان یزد شده است به نحویکه همه را نگران آینده این سازمان مهم در استان یزد کرده است.
استان یزد با دارا بودن بالغ بر ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت شده آن هم فقط در شهر یزد و همچنین ده ها هکتار بافت تاریخی دیگر در سایر شهرها با بیش از دو هزار هکتار بافت و بالغ بر سه هزار اثر تاریخی هم اکنون در آستان هثبت جهانی در سازمان یونسکو است.
با نگاهی به روزمه و کارنامه دو چهره که برخی رسانه ها از آنها نام برده اند به سادگی می توان دریافت این دوچهره از بعد رزومه کاری و تخصص قرار نیست بتوانند سازمان مهم و تاثیرگذار میراث فرهنگی استان یزد را به سرمنزل مقصود برسانند و در واقع میتوان برگ زرین تلاش های دولت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با این انتخاب ها به فنا داد.
امید است دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهورکه علاقه وافری به حوزه میراث فرهنگیو گردشگری دارند و همچنین جهانگیری، معاون اول محترم رئیس جمهوردر این خصوص تدبیری بیاندیشند تا نگرانی اهل فرهنگ و گردشگری در استان مرتفع گردد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..