معاون استاندار:آب اولویت اول مسئولان استان یزد است

no-thumbs

معاون امور عمرانی استاندار یزد گفت : آب اولویت اول استان است و عمده اعتبارات استانی برای این امر اختصاص یافته است .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ، سیدمحمدرضا سیدحسینی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) افزود: نظر به محدودیت اعتبارات عمرانی ، بخشی از تامین اعتبار پروژه های استان بخصوص پروژه های آبرسانی روستایی ، از طریق اسناد خزانه تامین خواهد شد . 

مدیرعامل شرکت آبفار یزد در این بازدید محدودیت منابع آبی ، فرسودگی بیش از حد شبکه های تعمیر و نگهداری ، محدودیت اعتبار برای پرداخت مطالبات آبداران ، اثرات ناشی از خشکسالی و رعایت نکردن حریم تاسیسات آبرسانی را از جمله مشکلات این شرکت عنوان کرد.
محمد فاتحی افزود : خشکسالی چند سال گذشته اثرات نامطلوبی را بر منابع آبی به جا گذاشته است که کاهش میزان آبدهی چاهها ، افت کیفیت منابع آبی ، وارد شدن خسارت بر منابع آبی ، آبرسانی سیار در بیش از ۳۰۰ روستای استان و جیره بندی در بیش از ۶۰۰ روستای استان از عمده آنهاست. 
وی یادآور شد : هم اکنون یکهزار و ۲۰۰ روستا در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ روستا به طور مستقیم زیر پوشش شرکت آبفار قرار دارند و در مابقی روستاها به صورت آبرسانی سیار و کنترل کیفیت آب شرب پوشش داده می شود.
این مقام مسئول همچنین از کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی در سال ۹۴ و ۹۵، رتبه دوم انرژِی، رتبه اول حقوق شهروندی و عفاف و حجاب ، رتبه اول سرآمدی فاوا و رتبه برتر وبگاه دولت الکترونیک به عنوان افتخارات این شرکت در استان یزد نام برد.

بخش نظردهی بسته شده است..