۹۰۰۰ دانش آموز مهریزی زیرپوشش آموزش زیست محیطی

no-thumbs

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز از ارائه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی زیست محیطی به افزون بر 9 هزار دانش آموز این شهرستان خبرداد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی تیموری افزود: شهرستان مهریز بخاطر مناطق حفاظت شده کالمند و بهادران در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
وی ادامه داد: وجود گونه های متنوع گیاهی و جانوری و مناطق بکر زیست محیطی باعث شده تا آموزش نکات زیست محیطی به دانش آموزان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول اظهار داشت: در این راستا با همکاری آموزش و پرورش برای برگزاری دوره های مختلف آموزشی با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست اقدام شده است .
تیموری گفت: در ان زمینه یک تفاهمنامه بین حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش با مشارکت دانشکده محیط زیست دانشگاه یزد انجام گرفته که با همراهی فرهنگیان و دانش آموزان مواجه شده است.
تیموری پخش فیلم‌های زیست محیطی پیرامون تنوع زیستی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه عکس و نقاشی و بازدید از مناطق حفاظت شده در طول سال تحصیلی را از برنامه های پیش بینی شده در این زمینه برشمرد.
منطقه کالمند و بهادران مهریز یزد در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب برای ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده قرار گرفته است.
شهرستان مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ هزار دانش آموز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..