فرماندار یزد: اهداف انقلاب اسلامی برای جوانان تبیین شود

no-thumbs

فرماندار یزد گفت: ضروری است تا اهداف انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری  در جلسه برنامه بزرگداشت ۱۳ آبان افزود: ارائه محتوای جذاب و هدفمند از برکات انقلاب اسلامی و همچنین چگونگی پیدایش این انقلاب عظیم یکی از نکاتی است که باید به ترویج آن پرداخت.
فرماندار یزد با بیان این نسل امروزی نیازمند شناخت و آگاهی بیشتر از مفاهیمی چون شهید و شهادت و ایثار و فداکاری است خاطرنشان کرد: شایسته است افرادی که انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده اند با ارائه روش های نوین و استفاده از فناوری های روز و مورد علاقه جوانان به ترویج این مفاهیم اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم ملی و مذهبی در شهرستان نیازمند نگاه همه جانبه سیاسی، امنیتی و اجتماعی است؛ تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند با مشارکت و همکاری با یکدیگر در برگزاری هرچه باشکوه تر اینگونه برنامه های همکاری نمایند.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار یزد نیز در این نشست ایجاد زمینه مشارکت عمومی را از جمله ضرورت های برنامه ریزی در مراسم راهپیمایی بزرگداشت سیزده آبان دانست و گفت: بزرگداشت روز سیزده آبان در حقیقت زمینه ساز تقویت بیش از پیش نظام انقلاب اسلامی است.
محمدعلی جعفری با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی از جمله راهکارهای موثر در راستای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به نسل جدید است.
وی نقش مدیران مدارس در حضور پرشور دانش آموزان در مراسم راهپیمایی سیزده آبان امسال موثر دانست و بیان کرد: ایجاد انگیزه برای مشارکت همه جانبه در مناسبت های ملی و مذهبی ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار هماهنگی بین دستگاه های امنیتی و خدماتی نظیر نیروی انتظامی، آتش نشانی، اورژانس و بسیج را از دیگر ضرورت های برگزاری مراسم راهپیمایی سیزده آبان عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم باشکوه و پرشور سیزده آبان در حقیقت زمینه ساز تقویت نظام انقلاب اسلامی ایران است.
گزارش دیگری حاکیست فرماندار یزد در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان با بیان اینکه انتخابات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین پذیرفتن نقد و نظر مخالف است.
به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که هرساله یک انتخابات را برگزار کرده است.
سالاری تأکید کرد: انتخابات شوراهای اصلی از قانون اساسی بود که مدت ها مغفول مانده بود که خوشبختانه در دولت اصلاحات احیا شد و بالتبع آن انتخابات شوراهای دانش آموزان راه اندازی شد.
فرماندار یزد بابیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا که پنجمین دوره آن در حال سپری شدن است باهدف واگذاری امور به خود مردم ایجاد شد تصریح کرد: مردم از طریق مشارکت در انتخابات پیشرفت و توسعه جامعه را رقم خواهند زد.
وی افزود: انتخابات شورای دانش آموزی نیز باهدف مشارکت دانش آموزان در برنامه های مدارس تشکیل شده است گفت: دانش آموزان در این مقطع سنی یاد خواهند گرفت که چگونه و چه کسانی را انتخاب کنند تا امور مربوط به جامعه پیرامونی آنان که مدرسه باشد را حل وفصل کنند.
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود تأکید کرد: نقش شما دانش آموزان در آگاهی رساندن به والدین و جامعه بسیار حائز اهمیت است.
وی از فرهنگیان بویژه معلمان خواست تا با ارائه اطلاعات دقیق و جامع از شرایط کنونی دولت تدبیر امید در پسا برجام؛ پاسخگوی سؤالات احتمالی دانش آموزان در این رابطه باشند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..