پیوند حیات شهرستان تفت با آب

به گزارش یزدی نیوزفرماندار شهرستان تفت با بیان این‌که کشاورزی مهم‌ترین محور توسعه این شهرستان در نظر گرفته شده است، بر اندیشیدن راهکار لازم برای تأمین آب پایدار روستایی در این شهرستان با تحقق مجتمع‌های آبرسانی تأکید کرد.

«محمود زارع رشکوئیه» در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب روستایی با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی و تأثیر کمبود آب بر بخش‌های مختلف، گفت: متأسفانه بحران و چالش کمبود آب تأثیرات منفی را به‌ویژه در مناطق روستایی شهرستان و عرصه‌های کشاورزی داشته است.

وی با بیان این‌که نیازمند اندیشیدن راهکار لازم برای تأمین آب پایدار روستایی هستیم، گفت: منابع محدود آب زیرزمینی به‌ویژه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش آبدهی قنوات و چاه‌ها، پاسخگوی نیاز روستائیان نیست و باید از طریق توسعه شبکه آبیاری نوین، توسعه کشت‌های کم‌آب‌خواه و استفاده از روش‌های نوین برای بهره‌گیری حداکثری از آب موجود برنامه‌ریزی کرد.

زارع با بیان این‌که باید اعتبارات لازم را برای تحقق مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص یابد، گفت: خوشبختانه با نگاه مثبت مدیریت ارشد استان یزد و پیگیری‌های به عمل آمده، در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم محقق شود.

وی با بیان این‌که کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان تفت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: عمده کشاورزی شهرستان به‌صورت خرده مالکی و در روستاهای متعدد واقع شده است، ضمن این‌که بیشترین جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند و حیات این مردمان سخت‌کوش و قناعت‌پیشه روستایی با موضوع آب پیوند خورده است.

فرماندار با اشاره به بحران کنونی آب در کشور، خاطرنشان کرد: منابع و حجم سفره‌های زیرزمینی آب محدود است، از این‌رو حفاظت و بهره‌برداری درست و منطقی با بهره‌وری زیاد از این منابع محدود ضروری است.

در این نشست مشکلات موجود در حوزه تأمین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی برخی از مناطق روستایی بخش مرکزی تفت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..