مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

یزد جزو استان‌های اولویت‌دار برای رویارویی با آسیب‌های اجتماعی نیست

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان این‌که یزد جزو استان‌های اولویت‌دار برای رویارویی با آسیب‌های اجتماعی نیست، اراده‌ همگانی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مهاجرپذیری و صنعتی شدن یزد را ضروری دانست.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده» در نشست هم‌اندیشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مدیریت آسیب‌های اجتماعی، گفت: مدیران باید بکوشند شرایط اجتماعی بهبود یابد و آسیب‌های اجتماعی که کشور با آن روبرو است به‌درستی مدیریت شود.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، آسیب‌های اجتماعی گوناگون است اما مهم‌ترین آنها چهار آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بی‌بند و باری است که برنامه‌ی مسئولان برای مقابله با این آسیب‌ها، باید در صدر برنامه‌هایشان قرار بگیرد.

جوادیان‌زاده بر مبنای گفته‌ی مقام معظم رهبری، ادامه داد: درست است که در درجه‌ی نخست مشکل اقتصادی داریم اما مسأله‌ی مفاسد اجتماعی، بسیار مهم است و باید به این مسأله به گونه‌ای نگاه و برخوردکنیم، گویی این آسیب‌ها در خانه‌ی خود ما وجود دارد.

وی با تأکید بر حل و فصل مشکلات اجتماعی با استفاده از گنجایش تشکل‌های اجتماعی، گفت: برخی آسیب‌ها در کشور به مرحله‌ای رسیده است که بدون استفاده از ظرفیت‌های مردمی نمی‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از تهیه طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: اکنون شورای اجتماعی کشور، دستگاه‌های ویژه‌ای را متولی هر یک از آسیب‌های آجتماعی کرده است.

وی با اشاره به فهرست استان‌های اولویت‌دار در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: یزد جزو استان‌های اولویت‌دار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست اما نمی‌توان در قبال صنعتی شدن و مهاجرپذیر بودن آن بی‌اعتنا بود.

جوادیان‌زاده هم‌چنین گفت: یزد زمینه‌ی جذب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را دارد، از این‌رو باید برای برنامه‌ریزی، کنترل و مقابله اجتماعی با آسیب‌ها بکوشیم.

این مسئول نیز امسال را سال شکوفایی فعالیت‌های فوق عادت در زمینه‌ی پیشگیری دانست و افزود: باید مسائل اجتماعی در سطح جامعه زنده شود و برگزاری نمایشگاهی برای نمایش خدمات اجتماعی در این باره مؤثر است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..