سفیر مجارستان:

توانمندی یزد در گردشگری و معماری سنتی کم نظیر است

سفیر مجارستان در ایران گفت: یزد یکی از استانهای مهم ایران است که به خصوص در حوزه گردشگری و معماری سنتی توانمندی های کم نظیری برای جذب گردشگران خارجی دارد.

به گزارش یزدی نیوزیانوش کواچ سفیر مجارستان در ایران، این مطلب را در دیدار با سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سیدعلی عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد.
وی با تاکید بر گسترش همکاری های مجارستان و ایران خاطرنشان کرد: پس از برجام و رفع تحریمها مقامات عالی رتبه زیادی از جمله نخست وزیر و تعداد زیادی از وزیران دولت مجارستان به تهران سفر کرده اند.
وی ادامه داد: مجارستان برنامه های مهمی برای افزایش سطح همکاری های خود با ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، علمی، آموزشی و سیاسی دارد و مصمم است این برنامه ها و تفاهم نامه ها را عملیاتی و اجرایی کند.
سفیر مجارستان در تهران همچنین از حضور در شهر یزد و بازدید از مناطق تاریخی این شهر ابراز خرسندی کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این دیدار گفت: توانمندی های مناسبی برای گسترش روابط یزد و مجارستان وجود دارد که انرژی های نو و خورشیدی از مهمترین آنهاست.
سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: در سفر سال گذشته استاندار یزد و هیات همراه به مجارستان زمینه های همکاری مناسبی شناسایی شد.
وی ادامه داد: بر این اساس آمادگی داریم در زمینه های مدیریت و کاهش مصرف آب کشاورزی و بهینه کردن مصرف آب، فرهنگی، گردشگری، علمی، اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند شهری و خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین همکاری های لازم را داشته باشیم.
در پایان این دیدار بر زمینه های همکاری و گسترش روابط مجارستان و یزد و خواهرخواندگی شهرهای یزد و یاسبرین تاکید شد.
کشور مجارستان با مساحت ۹۳ هزار ۳۰ کیلومتر مربع در اروپای مرکزی واقع شده است و حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، زبان رسمی آن مجاری و واحد پول آن فورینت است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..