رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد:

برای پرداخت ۱۶ هزار میلیاردتسهیلات صنعتی در یزدمشکل داریم

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به تلاش دولت برای رونق تولید گفت: متاسفانه دولت برای پرداخت تسهیلات تکلیفی 16 هزار میلیارد تومانی مشکل دارد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی‌اکبر کلانتر در دومین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: بدنه تولید و صنعت در کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو است که هنوز برخی از این مشکلات لاینحل باقی مانده است.

وی به مقایسه وضعیت کشور در پیش و پس از برجام پرداخت و ادامه داد: فشار ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه کشور به بدنه تولید و صنعت وارد شد و تا نابودی پیش‌ رفتیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه در سال‌های قبل به واسطه تحریم‌ها ارتباط پولی و تجاری کشور با همه دنیا قطع شده بود افزود: هزینه مبادلات تجاری و اقتصادی بر روی قیمت تمام شده کالا اثر می‌گذارد به ویژه که در حوزه حمل و نقل نیز به واسطه تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: حمل و نقل کالاها با رشد ۳۰ درصدی در قیمت همراه شده بود و این موضوع رقابت را بسیار دشوار کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به افزایش گشایش اعتبارات از ۱۰ درصد به ۱۳۰ درصد در دولت قبلی گفت: همه این موارد در توسعه صادرات نقش مهمی دارد اما کسی به این موارد توجه نمی‌کرد و تنها موانع را برای تولید و صنعت خلق می‌کردند.

وی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل و کشتیرانی علاوه‌ بر افزایش قیمت، در برهه‌ای نیز حتی امکان ارسال کالا و بار نبود و ارز حاصل از صادرات به کشور باز نمی‌گشت.

کلانتر با اشاره به گزارش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: هزینه دور زدن تحریم‌ها برای بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو بود این در حالی است که برای پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: اگر سیستمی در کشور داشته باشیم که افراد پس از کنار رفتن از منصب و مقام خود پاسخگو باشند قطعا دچار چنین مشکلاتی که امروز درگیر آن هستیم نخواهیم بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد بیان داشت: با تلاش‌های دولت کشور به شرایط عادی نزدیک شده و امیدواریم با بازگشت رونق به تولید و اقتصاد کشور شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..