نماینده یزد و اشکذر عنوان کرد:

آب، اشتغال و اتباع خارجی، مهمترین مسائل استان یزد است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئله آب امنیت، اتباع خارجی، اشتغال و اقتصاد، مهمترین مسائل این استان است.

به گزارش یزدی نیوزسید ابوالفضل موسوی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با ۱۳ مدیر دستگاه اجرایی این استان افزود: بسیاری از مشکلاتی که دستگاههای اجرایی بیان می کنند در استان قابل حل است به گونه ای ۷۰درصد آنها با همراهی دستگاهها رفع می شود.
وی درباره موضوع حضور اتباع خارجی در استان و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار اتباع خارجی شامل ۷۵ درصد اهل تسنن و ۲۵ درصد شیعه در استان ساکن می باشند که ۶۰درصد آنها بدون مجوز هستند.
موسوی افزود: ۳۰ هزار نفر از این افراد دارای بیمه بوده و از خدمات مختلف از جمله بیمه درمان استفاده می کنند ضمن آنکه زاد و ولد در میان این افراد فوق العاده بالاست از این رو به دلیل نداشتن برنامه در میان دستگاههای مختلف با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: امسال از میان ۱۸ هزار دانش آموزان ثبت نامی در کلاس اول ، پنج هزار نفر انها اتباع خارجی بوده اند که این امر بیانگر تغییر سیستم آموزشی استان است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی درباره آمار های ارائه شده در بحث کارگری گفت: همه این آمار خوب است اما موفقیت این بخش مستلزم افزایش سلامت کارگران است.
موسوی با انتقاد از نبود ارتباط مناسب میان دستگاههای استان خاطر نشان کرد: متاسفانه همگرایی در خیلی از مسائل میان دستگاهها وجود ندارد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی به مقوله توریست درمانی گفت: وجود ۳۰ هزار اتباع خارجی دارای مجوز و بیمه و بهره مندی انها از خدمات درمانی و ارائه ۴۰ درصد خدمات درمانی استان به بیماران سایر استانها بیانگر اهمیت این بحث است و توجه به آن باید جدی گرفته شود.
***ارزیابی مدیران استان ضروری است
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مدیران دستگاهها باید هزینه ها را بر مبنای درآمدشان انجام دهند بنابراین ارزیابی آنها ضروری است.
کمال دهقانی افزود: هنر امروز مدیران متفاوت از مدیران دوران گذشته است چون در گذشته یک مدیر فقط هزینه می کرد اما امروز یک مدیر باید برای هزینه کردن به امکانات خود و میزان درامد دستگاهش توجه کند.
*** لزوم ارائه عملکرد دستگاهها در کنار ضعف آنها
نماینده مردم مهریز، خاتم ، ابرکوه ، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دستگاههای اچرایی باید بر مبنای شاخص های اصلی آن دستگاه به صورت مقایسه ای ارائه شود.
محمدرضا صباغیان افزود: باید حجم اطلاعاتی که مدیران دستگاهها به نمایندگان ارائه می کنند بررسی شود که آیا این فعالیتها متناسب با استان است یانه.
وی اظهار کرد: برای این کار عملکردها باید با دوران چند ساله قبل از مدیر فعلی مقایسه شده و در قالب نمودار و با توجه به نقاط ضعف دستگاه ارائه شود.
صباغیان درباره فعالیت دستگاههای خدماتی نیز گفت: این دستگاهها باید میزان پیشرفت خانواده های زیر پوشش خود را با خانواده های دیگر بررسی کرده و تقاوتهای انها با زیر پوشش قرار دادن ارائه نمایند.
در این جلسه مدیران ۱۳ دستگاه حوزه های خدماتی ، تعاون و کار و رفاه اجتماعی گزارشاتی را به نمایندگان ارائه کردند
رشد مهاجرپذیری استان به دلیل صنعتی بودن ، لزوم توجه مجلس به تدوین قوانین در حوزه رفع مسکلات آسیب های اجتماعی ، اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل بازسازی گلزار شهدا ، لزوم استفاده بیشتر از نخبگان خانواده های شاهد و ایثارگر ، لزوم توجه نمایندگان به وضعتی سرمایه گذاری در رشته های تولید مورد نیاز استان از جمله نکاتی بود مدیران در این نشست ارائه کردند.
استفاده تمکن مالی اتباع بیگانه در سرمایه گذاری های استان ، کمک به دستگاههای تعاون و کار و رفاه اجتماعی و هلال احمر برای رفع مشکلات بودجه ای و نیروی انسانی ، تدوین برنامه ای بر افزایش هزینه های درمانی سایر استانها به استان یزد، تدوین قوانین مالی برای تامین احتماعی همراه با مشخص کردن بودجه انها ، تدوین قانونی برای حقوق بازنشستگی برمبنای حقوق پنج سال دوران اشتغال بجای دو سال پایانی ، کمک به سازمان فنی و حرفه ای برای رفع بدهی به شهرداری ها ، توجه تدوین قانون بازنشستگی افراد مسن لزوم اصلاح قانون کار ، لزوم کاهش فاصله حقوق بازنشسته ها و شاغلان ، تسریع در ساخت بیمارستان سرطان استان و کمک به تامین اجتماعی و بیمه سلامت در رفع مشکل نقدینگی از دیگر نکات مورد بحث در این نشست بود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..