بازگشت ۵۲ درصد واحدهای راکد به چرخه تولید

به گزارش یزدی نیوزمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال ۵۲ درصد واحدهای راکد موجود در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید باز می‌گردند.

 علی یزدانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: جلوگیری از هدررفت آب، برق و گاز از ماموریت‌های اقتصاد مقاومتی بوده و آموزش مهم‌ترین رکن در پیشگیری است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به آتش‌نشانی و امنیت شهرک‌ها شده است، افزود: متاسفانه وضعیت برخی از تصفیه‌خانه‌ها مناسب نیست و دارای هدررفت هستند، در بسیاری از شهرک‌ها منابع تامین نمی‌شوند و  یا  با خشک شدن فضای سبز مواجهیم.

یزدانی یادآور شد: در کل شهرک‌های صنعتی کشور ۲۵۵ تصفیه‌خانه فاضلاب احداث و یا در حال اجرا هستند و ۱۸۷ مورد آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همچنین ۲۰۳ شهرک و نواحی صنعتی ایستگاه آتش‌نشانی دارند و ۲۴۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲۹۷ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی کشور اجرا شده است با اشاره به شهرک‌های لرستان گفت: ۱۶ شهرک و نواحی در استان وجود دارد که سه تصفیه‌خانه فاضلاب و چهار ایستگاه آتش‌نشانی دارند و با توجه به شرایط طبیعی استان ۲۷ هکتار فضای سبز در آنها وجود دارد.

یزدانی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تا پایان شهریورماه بیش از  ۷۰۸۳ بنگاه تولیدی به بهره‌برداری رسیده‌اند و حدود ۲۸۰۰ واحد تعطیل و راکد به چرخه تولید برگشتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بالغ بر ۳۷ هزار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد تقریبا ۶۸۸۰ واحد تعطیل و راکد هستند.

یزدانی بیان کرد: با جرای طرح رونق تولید و در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۲ درصد واحدهای راکد موجود در شهرک‌ها تا پایان سال به چرخه تولید بازگردند و مابقی فاقد مالک هستند و یا تمایل به راه‌اندازی مجدد ندارند پرونده آنها ابطال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی کشور در حال بهره‌برداری هستند، افزود: تعداد شهرک‌ها ناحیه‌های صنعتی مصوب شده توسط هیات وزیران ۹۵۰ مورد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: از سیاست‌های اصولی ما هدایت لکه‌های صنعتی به داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و این کار به نفع سرمایه‌گذاران خواهد بود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..