مدیرکل ورزش و جوانان استان:

سرانه ورزشی در یزد تنها ۲۷ سانتی‌متر به ازای هر نفر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در یزد تنها ۲۷ سانتی‌متر به ازای هر نفر است، گفت: یزد کمترین سرانه ورزشی در بین شهرستانهای استان را دارد.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی در نشست شورای عالی ورزش استان یزد اظهار داشت: در نشست قبل بحث پیگیری ماده ۵۳ و گزارشی از فعالیت هیئتهای ورزشی بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از زیرساخت‌های ورزشی استان یزد را نمی‌توان انتظار داشت که تنها توسط اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شود و باید دیگر دستگاه‌ها هم در این زمینه وارد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه امسال به‌عنوان سال خوش آمد به یزد معرفی شده گفت: یکی از زمینه‌های گردشگری، گردشگری ورزشی است که باید تمام دستگاه‌ها سعی کنند این صنعت در استان یزد گسترش یابد.

وی تصریح کرد: با تصویب مجلس دستگاه‌ها مجاز شدند که یک‌درصد از بودجه خود را برای هزینه‌کرد در ورزش اختصاص دهند که اگر این موضوع محقق شود، نقش قابل توجهی در توسعه ورزش یزد در زمینه زیرساخت‌ها و همگانی شدن آن ایفا می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: نخستین اداره‌ای که در استان یزد یک درصد بودجه خود را به ورزش اختصاص داد، اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و پس از آن اداره کل راه و شهرسازی بود.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم با اجرای کامل ماده ۵۳ هم در ورزش همگانی و هم در زمینه ورزش قهرمانی، بتوانیم شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر استان یزد باشیم.

وی با بیان این مطلب که تعدادی از اماکن ورزشی استان یزد برای تکمیل شدن نیاز به یک بودجه بسیار کمی دارد، گفت: با اختصاص این یک درصد از بودجه ادارات، می‌توان بخشی از ساختمان‌های ورزشی استان را تکمیل کرد و در اختیار مردم قرار داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش" با حضور ۱۵۰ فیلم کوتاه برگزار شد و استقبال هنرمندان از این جشنواره بسیار خوب بود.

شریعتی با اشاره به اینکه متوسط کشوری سرانه فضای ورزشی نزدیک به ۵۰ سانتی‌متر است، ادامه داد: سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده اشکذر ۱۹۶ سانتی متر، خاتم ۱۶۸ سانتی متر، بهاباد ۱۱۶، تفت ۱۱۰، ابرکوه ۱۰۹، بافق ۱۰۲، اردکان ۸۸، میبد ۸۰، مهریز ۷۷ سانتی متر و یزد ۲۷ سانتی متر است که سرانه ورزشی شهر یزد اصلا در خور شان نیست.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..