احداث و مرمت مَسکن مددجویان اردکانی

به گزارش یزدی نیوزتامین سرپناه و مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت از رویکردهای اساسی کمیته امداد است، در این راستا طی ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۵ مورد مسکن مددجویی با هزینه ای افزون بر۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان اردکان احداث و مرمت شد .

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان با تاکید بر عزم جدی این نهاد برای تامین مسکن مددجویان تحت حمایت به تشریح فعالیت ۶ ماهه بخش مسکن و ساختمان در شهرستان اردکان پرداخت.

یدالله مروتی با بیان اینکه مسکن چیزی فراتر از یک مکان فیزیکی است و اهمیت مسکن از آنجایی است که بسیاری از نیازهای اولیه فرد همانند خوراک و استراحت در آن تامین می شود،افزود: داشتن یک سرپناه خوب و مطمئن طبق اصل سی و یک قانون اساسی حق هر خانواده ایرانی است، بر این اساس کمیته امداد در۶ ماهه دوم سال جاری برنامه ریزی منسجم و اهتمام ویژه ای را در جهت ساخت و تعمیر مسکن مددجویان فاقد سرپناه به کار بسته است.

وی با اشاره به اینکه مسکن در بر آوردن بسیاری از نیازهای انسان نقش عمده ای ایفا می کند. اضافه کرد: سرپناهی که بتواند اعضاییک خانواده را کنار هم گرد آورده و با به ارمغان آوردن آرامش و سکون خاطر آنها را در برابر آسیبهای جسمیو روحی مصون نگه دارد و مرکز ثقل و محور تصمیم گیریهای اساسی خانوار، محل شور و مشورت، مأمن تربیت نسل آینده و امیدگاه اعضای خانواده ای شود که پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری دشوار و نبرد با ناملایمات زندگی محلی مناسب برای تمدید اعصاب و استراحتگاه مطلوب آنها شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان افزود: مسکن مناسب محلی است برای رسیدن به آرامش، تمدد اعصاب، بهبود تنشهای روانی و جایگاه تثبیت سلامت جسم و روح انسان. نبود مسکن یا مسکن غیر استاندارد عامل مهمیدر بروز انواع فشارهای روحی استرسهای مخل آسایش، افسردگی و اختلالات روانی افراد محسوب می شود. ‏

وی در خصوص فعالیت های کمیته امداد اردکان در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بیان کرد: طی این مدت تعداد ۱۹ مورد تعمیر، سه مورد کمک هزینه احداث مسکن، یک مورد کمک هزینه خرید مسکن و دو مورد تکمیل واحدهای نیمه تمام محقّق شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، مروتی در خصوص نحوه مشارکت نیکوکاران در امراحداث منازل مددجویان تحت حمایت گفت: مردم نوع دوست و بانیان کار خیر می توانند با مشارکت در طرح رضوان و پرداخت کمک‎های انساندوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به احداث سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

شایسته ذکر است کمک در احداث و خرید مسکن، تعمیر سرویس بهداشتی، تعمیر فضای خودکفایی، احداث حمام و آشپزخانه از جمله اقدامات انجام شده در حوزه عمران و مسکن کمیته امداد است.

بخش نظردهی بسته شده است..